Guide me

Försöker bli mer insatt i frågan kring vad rättvisa är eller borde vara.
Har prov imorgon och det vore ju naturligtvis bra att utöka kunskaperna inför det.

Vad är rättvisa egentligen?
Hela ämnet är ganska komplext men således intressant.
Innan vi fördjupade oss inom kursen i skolan så skulle vi skriva ner vad vi själva ansåg rättvisa vara.
Man hann inte direkt tänka efter då vi bara fick några minuter på oss.
Tror att jag skrev att man som person, oavsett religion, ursprung, sexuell läggning eller åsikter ska behandlas lika och att man har samma rättigheter och även skyldigheter. Vi är alla värda lika mycket är min åsikt.
Kommer ihåg vad jag sa under en debatt 2005 på mitt (oreligiösa) konfirmationsläger i Linköping.
Att alla som sagt är lika mycket värda, men att alla inte kan accepteras på samma sätt av samhället beroende på hur man väljer att handla i livet.

Orkar inte utveckla det hela just nu då jag måste plugga och sen sova.

Förresten har belöningen från Järna kommit sedan länge!
Eftersom jag aldrig vaccinerade mig så borde jag inte kalla honom för belöning men jag är ialla fall hur glad som helst för att han är här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0