Att lyssna på sig själv

14:32
För två timmar och 32 minuter sedan anlände jag och mina medpassagerare
till Stockholm Central. Resan från Skövde tog ca två timmar och jag måste ha
sovit bort det mesta av tiden så det gick ganska fort från central till central om
man säger så.
Jag hade valt att sitta i en "tyst vagn" så jag behövde inte oroa mig
för det eventuella oljudet, men jag hade inte tänkt på de sura gubbar och
tanter som tänkt i samma banor som jag själv.
Tur att jag sov med andra ord då jag satt bredvid en sådan där surgubbe.

Då jag kom fram tog jag mig hem till pappa och tvättade mitt då äckliga hår,
för att sen känna mig som en helt ny människa ungefär.
Nu står det mesta bra till, har ätit pasta(barilla<3) med färsk parmesan
och till efterrätt blev det blåbärspaj med vaniljglass, feeett gott.

Har ingen plan på vad jag ska göra härnäst förutom att jag ska ta mig hem
med min Skövdepackning. Är så trött just nu så jag lär nog inte orka med så
mycket mer än den ultimata ansträngningen. Men vi får se!
Det är bara det att jag känner mig så stressad.
Har tänkt på jobbet jag har och det känns så fel på flera olika sätt. Det känns så
motsägelsefullt att jag går i en skola som verkligen förespråkar en
rättvisare och miljövänligare värld samtidigt som jag jobbar där jag jobbar.
Sedan tycker jag att det är fel att jag ger allt när jag väl är på plats
från början till slut för nästan inga pengar alls. Får liksom 24,5 kr
mindre i timmen där än vad jag får när jag jobbar extra inom hemtjänsten.
Nej, jag anser inte att det är rätt.
Någon månad till ska jag jobba kvar och sedan får jag se hur jag känner då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0