Guldvärda guldkornet

Idag höll jag mitt ganska så oförberedda tal på svenskan.
Alla skulle prata i ca fem minuter och de andra som lyssnade
skulle skriva ner massa bra saker(guldkorn) på små lappar
för att sedan ge till talaren.

En skrev "Kraftfulla stunder, jag fick rysningar".
Men Wow! Det var riktigt kul att läsa faktiskt!
Rysningar, for real?

Sedan har det hänt VÄRSTA grejen i skolan.
Vi fick FISK till lunch. Första gången vi bröt mot den vegetariska
kosten på ungefär ett år. I trapphuset stod massa hypertvåor
och ettor men sin stora banderoll: "Säg nej till kött för en
rättvisare värld".
De delade ut soppa till de som ville ha vilket
ledde till en trappa fylld med soppätare.
Själv åt jag fisken! Sorry men jag var så hungrig.. Ni anar inte
hur god den var! Vi fick liksom färsk lax med potatis indränkta i
smält smör. Vår skolmat kickar din skolas ris och slem's ass

Men jag skrev på en vägra-kött-lista ialla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0