Nej tack det är bra

Varför börjar man röka?
Återkommande fråga i mitt arma huvud.
Jag förstår, men samtidigt inte..

Har själv fortfarande aldrig testat och jag måste erkänna att jag
är stolt över mig själv när det kommer till det.
Ialla fall med tanke på att jag har blivit erbjuden det ena och det
andra. Oavsett om jag varit nykter eller det motsatta så har jag
tackat nej, det känns bra.
Många anser att man måste prova på allt, själv står jag inte bakom
den åsikten. Visserligen är det bra att prova på nytt som olika
typer av maträtter, hobbys, musik osv.. Men när det kommer till
att prova på sådant som att röka så känner jag att det bara är
onödigt.
Fast ja.. det beror i och för sig på.. Man kanske vill bli beroende
av något som förvandlar en till en vandrande askopp? Man kanske
vill öka riskerna för olika sjukdomar, utsätta andra för passiv
rökning, må dåligt pga nikotinbristen, stötta tobakproduktionen,
lukta illa som fan, frysa häcken av sig för den där ciggen mitt i
vintern, låta sin ekonomi lida för att man bara måste köpa ett till
paket cigg?
Ja, när jag tänker närmre på det så ändrar jag nästan uppfattning
Låter ju helmysigt!
Fast nej tack, det är bra för mig.

Kommentarer
Postat av: NELLI

Thanks cutie! :D hihi.

2008-12-20 @ 18:41:06
URL: http://n3lli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0