Pihlis loge på Berns vs Fågelmonster

Vilken toppenhelg det blev och jag gjorde mig knappt av med
några pengar alls!

I fredags var det myskväll hemma framför Idolfinalen och den var
faktiskt rätt bra. Var ganska nära på att få dra dit då jag har en vän
som är reporter på Aftonbladet. Skulle vara kul att "festa" med
idolerna men Andreas bestämde sig för att stanna hemma och ta
det lugnt istället.. Det gjorde ingenting egentligen,hade det bra
med familjen istället. Fast när jag såg Sebastian blev jag sådär
"iiiih, han är sååå snyyygg. Vill verkligen vara där!" Haha, shit.

I lördags träffade jag Jens! Det var väldigt trevligt faktiskt.
Serieteket var stängt men vi lunkade in till Lava där man fick
julmust, pepparkakor och lussebullar. Det var filmfestival där,
så det var cozy. Stannade inte där så länge utan åkte hem till mig
och såg Over The Hedge med syrran.
Jens skulle efter filmen till Nacka på fest och jag till en annan vid
Zinkensdamm. Det var kul! Längesedan jag var på hemmafest och
det har jag verkligen saknat!

I söndags slöade jag igenom hela dagen i princip och sedan var
det släktmiddag hos farmor och farfar. Maten var... AMAZING.
Vi åt lammkött med potatis + någon sås. Farmor hade även gjort
egen tsatsiki som var super. Till det fanns avocado, hummus,
baguette, oliver, sallad, tomatsallad och gurka. Sjukt gott, Mm-m!

Mötte efter middagen upp Hannah och vi drog till Berns.
Där såg vi Pihlis och Yael Naim. Det var magiskt. Wow.. vet inte hur
jag ska kunna beskriva det mer än så.. det var otroligt vackert.
När konserten var slut så föreslog jag att vi skulle gå ner till garderoben
och hämta ut våra grejer men Hannah ville stanna och kolla lite på
folket där, så vi gjorde det. Såg att vi skulle korsa vägar med Pihlis
så då passade jag på och sa "Vad bra ni var", inget mer med det.
Han tackade och gick vidare. Men, han kom tillbaka efter någon minut
och frågade om han fick bjuda på nån öl. Vi följde med honom upp
en trappa och entrade logen. Det var jättefint därinne, väldigt mysigt
och ganska litet. Fick varsin öl och sedan pratade vi med karln en del.
Gick även in till Yael Naims loge som var betydligt större, dock mindre
mysig. Efter ett tag skulle vi börja dra oss hemåt. Avböjde taxierbjudandet
och började promenera mot t-banan.
Stockholm glittrade, det var underbart!

Inatt drömde jag mindre roliga saker. Var med folket från skolan och
allt var bra, tills det att Sarah förvandlades till något fågelmonster
och betedde sig som en elak zombie. FYFAN, jag blev så rädd.
Undrar varför jag drömde det, Sarah är ju underbar!!!(!!)

Men trots läskig dröm måste jag ändå sammanfatta helgen som
ganska så überbra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0