Mördarnaglar? Nej tack!

Igår kväll:

Befinner mig för närvarande i Järna. Bakade en kladdkaka därhemma och sprang till
tunnelbanan och tillslut kom jag hit.
På pendeltåget var det inte så mycket folk vilket var skönt, men mitt emot mig satt
en kvinna. Det första jag la märke till var att hon hade en tatuering på foten och även
en på vaden på det andra benet. Noterade sedan en tungpiercing(finns det något
finare ord för det?). Cool brud tänkte jag.. men sen gjorde jag ännu en upptäckt.
Naglarna.
Det var sådana där som man(jag) nästan blir rädd för när man ser dom. Sådana som
går ut ca en mil från fingret och som ser ut att ha riktigt vassa kanter. Mördarrektanglar
ser de ut som. Har flera gånger frågat mig själv hur man kan få för sig att lägga ner
energi på sådant. De är väl inte så praktiska, om man nu inte vill bli mästare på att klia
sönder myggbett?

Men jag måste erkänna att de faktiskt Kan vara bra. Ni vet när man ska öppna den där lilla
luckan på fjärrkontrollen för att komma åt batterierna, och andra saker som att få ut ett simkort
ur de nyare mobilmodellerna.
Men annars kan jag inte förstå varför. De är inte snygga och fastnar man inte i ylletröjor när
de ska på och av?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0