You can't blame me for tryin'!

Planen var att överraska Linus med min oanmälda ankomst men han hade redan
genomskådat min aktion.

Det skulle ta 1h och 34 min att ta sig hemifrån till Linus i Järna och jag
räknade med att killen skulle ringa mig någon gång under den tiden; Därför ringde jag
upp honom innan jag stack iväg och sa att jag skulle gå och lägga mig.
Men när jag stod på perrongen i väntan på tåget så ringde han ändå, kanske för att
jag har sagt att han får ringa närsomhelst på dygnet(vilket jag fortfarande står för).
När jag svarade höll ett tåg på att rulla in på stationen så jag la på när jag hunnit med att säga
"Jag står på balkongen för att få lite frisk luft". Minns att jag fick panik då jag inte ville
att han skulle höra ljudet av tunnelbanan(det skulle avslöja mig) så jag sa "Du, vänta"
och sen la jag på. Smooth.
Misstänkte att Linus skulle börja ana något så jag försökte rätta till det med att
smsa om att jag pratade med mormor i hemtelefonen osv..
Ringde efter det upp mamma och sa att inte avslöja mig om Herr L skulle ringa upp henne.
Så, nu har jag sopat igen alla spåren, tänkte jag.

Sen när jag väl kom till Järna plockade jag en fin sommarbukett som för övrigt är
den första för i år som jag skulle ge till Linus.
Där gick jag och tyckte att jag var finurlig och när jag väl stod utanför dörren och
knackade på så var det ingen förvånad Linus jag möttes utav.
Det var liksom ingen "Va, är DU häär?! Där lurade du mig allt"-blick.
Istället fick jag höra att han visste att jag skulle komma. Meh! Här hade man ju ansträngt sig! :)
Men det betyder självfallet inte att han inte blev glad för det blev han. Inte konstigt med tanke
på den buketten han fick, min lilla pollenallergiker;D Jaja, ta't lugnt, det är björk och gräs som
är jobbigast.

Nu har vi sett en ganska dålig film och ätit ostbågar som vi sköljt ner med coca-cola.
Sprang in på centralens konsum och köpte godsakerna för 49:- men eftersom jag
hittade en tia så blev det ännu billigare. Eller.. det kändes så ialla fall.

För övrigt gick det bra på jobbet. Det finns ingenting som går upp emot då när man får
bevittna försvinnandet av dammet då man dammsuger lister!
Haha, det är
kanske inte det bästa som finns i hela vida världen men det står definitivt med på
pluslistan!
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Bettan

Va gulligt gjort! Lilla romantiker där ;)

Hahaha du får hemskt gärna komma hem till mig och dammsuga lister om du gillar det :P

2008-07-18 @ 09:19:49
URL: http://starathena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0