Hoppas man slipper SL i himlen

En del bussar vill man dock äta. Inte för att man inbillar sig att det är munsbitar från himlen, utan för att man ibland blir så otroligt sur och vill göra allt för att förstöra för förbannade SL.
Ni måste tro att jag är världens bittraste människa.. Det är jag inte, fråga vem som helst, men betalar man med sitt studiebidrag för att kunna ta sig till och från skolan så förväntar man sig att allt ska fungera. HELA TIDEN.
Höjer de priserna titt som tätt så får de ha förståelse för att folk blir upprörda.
När jag hade hämtat passet med det vrålsnygga(ordet är så roligt och jag kan lika gärna passa på att få er att tro det) fotot av mig i så åt jag lilla menyn på McDonald's (typ första gången i världshistorien som jag inte ens var i närheten av att äta upp allt. Vad kommer hända härnäst?).
Sen satte jag mig på en blå buss mot Gullmarsplan och tänkte på det jag hade skrivit om tidigare, att den kommer ta mig dit jag vill. Tror ni den gjorde det eller?
Plötsligt stod jag på trottoarkanten vid Västerbroplan, tre stationer senare. "Vad gör jag här?"
Busschauffören som hade tagit oss förvirrade dit sa inte varför vi var tvungna att gå av, han bara satt där och tillslut sa han "Ni kan få åka med bussen bakom mig".
Men... den är ju full. Och den bussen med några få personer i som skulle rädda oss åkte förbi. Feta RÅdissen.

Ungefär 7 minuter senare kom dock the one and only-bussen.

Förresten... gissa vad jag fann i min väska så fort jag tittade ner i den? Min secondhand-mp3!
Tror att det ligger någon förbannelse över bussarna. I dom så kan man inte hitta det man letar efter eller så kommer man inte fram dit man vill. Men jag vill ju inte dra alla bussarna över en kamm eller vad det heter.
Vissa är faktiskt snälla.

-
Hm.. trodde aldrig jag skulle skriva ett inlägg om bussar...
När jag skrev detta kom jag också på att trottoar är ett mycket märkligt ord.
Måste även tillägga att jag inte är religiös(än), med tanke på detta inläggs rubrik:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0