Ingen kunde hjälpa

Vi, Linus och jag, var typ på någon fest eller något. Chrisse från min gamla klass kom
och även Simon och någon till som hette Andreas som jag kände igen.
Men jag kunde inte längre fokusera eller se klart, allt blev skumt suddigt.
Jag kände mig konstig, ful och helt och hållet fel. Det var jobbigt för jag visste inte vad
jag skulle göra. Kunde inte hitta Linus någonstans, var han arg på mig?

Dagen efter hade det ännu inte återgått till det normala tillståndet. Jag förstod ingenting
och kände mig så dum. Jag hade tagit fel mobil när jag skulle lämna stället så jag kunde
inte ringa Linus. Jag gick tillbaka, hittade telefonen och drog igen. Ganska snart fick jag
gå tillbaka ännu en  gång då jag bara hade ena skon på mig. Kände efter om jag hade
väskan på mig och nej det  hade jag inte men en sekund senare så såg jag att jo det
hade jag visst.

Minns inte så precist men jag fick ialla fall gå fram och tillbaka till den där lägenheten och
jag tyckte det var pinsamt för det var två män som noterade det varje gång och jag vet inte varför
men de satte sig utanför ytterdörren där jag skulle gå in. Jag blev rädd och vågade inte.

På något magiskt vis fick jag tag på Linus. Innan hade jag försökt ringa mig själv utan att
riktigt förstå det. Sen hade jag bläddrat efter Linus nummer utan att kunna finna det men
till sist träffade  jag honom och undrade var han hade varit. Hade det hänt något?
Jag berättade att det känns som att jag är påverkad av någonting, att jag kände mig helskum.
Linus nickade och berättade att spriten han hade haft med sig igår hade innehållit någonting
han inte visste om. Han hade också råkat ut för att bli helt.. off.


Det här var nattens dröm.
Har aldrig testat någon drog eller att ens röka en vanlig cigg. Inte intresserad av ett sådant beroende.

Kommentarer
Postat av: ?

Hjälp...vad läsktigt!

2008-07-13 @ 02:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0