Jagad till tidens ände

Jag åkte tunnelbana tidigare idag som så många andra.
Galet mycket människor som flyger och far överallt
vissa dagar och midsommarafton är sannerligen inte
ett undantag.
När tåget tog oss passagerare över Tranebergsbron så
tittade jag ut genom fönstret och upp mot himlen.
Tittade på ett moln och tänkte på vad det skulle kunna föreställa och jag
tyckte att det såg ut som en sköldpadda.
Det såg också ut som att den sprang ifrån något, ja, hur snabbt de nu kan
springa. Tänk dig att du springer ifrån någon eller något.
Som människa är du hyfsat snabb men det beror förstås
mycket på vad eller vem det är du försöker fly undan.
Men du har åtminstone en chans att lyckas med flykten.

Sköldpaddan är det mer synd om. Det finns säkert någon
sorts sköldpadda som kan skryta för de andra med sin
förmåga att springa någorlunda snabbt men de flesta är
nog ganska långsamma ändå. Inte så kul då att bli jagad
av något som är betydligt snabbare än en själv.

Men hursomhelst! Sköldpaddan jag såg avbildad i himlens
blåa färg kämpade som bara den.
Det jag "tänkte tänka" då var "Tänk om den blir jagad till världens ände?"
men det blev lite fel och jag tänkte istället "Tänk om den blir
jagad till tidens ände?".
Jag hörde mina tankar och istället för att avfärda dem så valde jag att
tänka närmre på saken.
Tänk om allt är tidsbestämt? Som att någon trycker på en off-knapp om
något år.
Eller att sköldpaddan snubblar sig fram till kanten där tidens gräns finns
efter passerandet av den så upphör han att existera. Ungefär som
en världens ände ja men det är ju konstaterat att jorden faktiskt
är rund.

Låt oss säga att planeten Tellus sugs in i ett svart hål.
Låt oss säga att det svarta hålet är en tidsportal och att alla levande varelser
genom den portalen förvandlas till någonting helt annat till nästa värld och att
det är det vi menar med det nästa livet(ialla fall de som tror på ett nästa liv. Vet
själv inte var jag har för åsikt gällande den frågan).
Tänk om gräset i parken tidigare har varit någonting från en annan värld?

Jag vet att det här bara är en massa blaj men det är så intressant att
tänka i de här banorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0