Liv efterlyses

image30

... men vem som helst kan ha dåliga dagar.
Idag känner jag mig.. kraftlös. Jag sov bra och hyfsat länge inatt men jag saknar den energi
som jag tror att jag behöver till lite allt möjligt. Jag orkar knappt le och om jag gör det så har
jag först samlat all den återstående kraften inom mig bara för att inte verka sur och tråkig.

Jag är inte sur.
Jag klarar bara inte av så mycket mer just nu. Inte för att något har hänt, det är bara en sådan där dag ni vet.
Misstänker att jag har haft så mycket över mig på senaste tiden att jag har blivit helt likgiltig.
Jag har gått från att vara stressad -> sönderstressad -> Tom

Vad gör man då? Hur ändrar man på sig, bör man göra det?
Det är så frustrerande när man inte vet vad man ska ta sig till då man vanligtvis har en hyfsad koll på läget.
Det har jag verkligen inte nu.. vet inte vart jag ska börja.
Är helt SLUT i hela mig. Kroppen och huvudet strejkar.
Det känns som att det är så mycket som hänger på att man måste vara på topp hela tiden.
Betyg, vänner och familj, det sociala livet och så vidare.
Är det sorgligt att det första jag skrev var betyg och att det sista var sociala livet?
Är det så jag prioriterar nu? Svar: Ja.
Jag inbillar mig att jag Måste ha bra betyg och att jag verkligen kommer behöva dem för vad jag än gör..
Måste rycka upp mig, och det är också jobbigt att tänka på.
Kan inte någon ta tag om mina axlar och bara skaka skaka skaka..?
Jag har ingen tid att göra det själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0