Nu blommar vi

Idag slog det mig: det är GRÖNT ute! Äntligen!
Naturen har än en gång återhämtat sig efter ett slitsamt halvår.
Tänkte på det när jag åkte tunnelbana tidigare idag.. Jag såg grönskande ängar, ståtliga gröna träd och även blommorna har börjat våga blomma till min förtjusning!
Jag längtar tills i sommar då man kan plocka en riktigt fin bukett och ge till typ mormor. Hon skulle bli glad, hon tycker så mycket om blommor.
Om jag hittar ett jobb så kanske jag kan sätta igång med det efterlängtade projektet: Blomsterbalkongen.
Vill plantera och pyssla så det blir riktigt fint och mysigt även fast man inte direkt får plats att vara där tyvärr.
Inte så många ialla fall.

Dessvärre ligger jag på minusminus så jag tvivlar på att jag kommer ha råd med det där.. tyvärr.
Mamma fyller 40 snart också, vill göra något speciellt för henne och då lär jag verkligen inte ha tid för någon balkong, inte ekonomiskt ialla fall.
Men men.. det är kul att ha något som man vill göra ialla fall.
Och det kostar ingenting att promenera runt i allt det fina, det är hur bra som helst och något jag värdesätter högt.
Borde verkligen promenera mera. Visst sover man bättre om nätterna efter en lång uppfriskande promenad?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0