Bellman i sidled

Mitt i morgonrushen såg jag en man med sin hund skynda sig
igenom en folkmassa. Hunden, en liten tax som såg ut att
heta Bellman eller något, försökte verkligen hålla samma takt
som sin husse. Det var underhållande.. Eventuella Bellman
sprang liksom halvt sidledes. Fick mig att le när jag stod och
frös i väntan på bussen vid Fridhemsplan.

Fuck vad kallt det är nu alltså.. Inte här inne i klassrummet
men därute där man förväxlas med vilken rökare som helst
då luften blir helt vit då man andas.

Kommentarer
Postat av: Bettan

Ang din kommentar:

Det är min pappa som är dum. Han har idiotisk syn på saker och ting som gör att man får skämmas och igår ringde han och bjöd ner Simon och mig på middag till dom OM simon tog ut sina piercingar först!!! Fattar du hur sjukt det är? Jag vart skitarg och vägrade komma, så nu har vi diskuterat hela dagen och pappa ska skärpa sig ikväll annars kommer vi inte ner till dom nå mer... Han retar sig på allt som är annorlunda men det fräcka är att han säger det rakt ut till personen ifråga. Han kan säga till mig att mitt vita hår är fult och att jag ser slampig ut i mitt smink, precis som han kan säga att simon ger ett dåligt intryck med sina piercingar... Ibland vill jag bara skrika rakt ut av frustration! Kan man inte bara acceptera att alla är olika och respektera varandra ändå liksom? Men igår sa jag ifrån att jag inte accepterar hans beteende. Vi får hoppas att det inte blir 3:e världskriget ikväll...

2008-11-21 @ 14:37:25
URL: http://starathena.blogg.se/
Postat av: Bettan

Tack gumman!

Det enda jag begär är att han ska respektera mitt val av kärlekspartner. Han tycker ju om Simon som person men han stör sig på hans utseende, och han måste lära sig att hålla inne med sina gammalmodiga åsikter. Det är just precis pga dom här knasiga åsikterna som jag jämt diskuterar med honom. Alla som inte är som han eller tänker som honom är konstiga i hans ögon. Jag är glad att jag kom därifrån och lyckades se världen genom mina egna ögon och inte hans galna...

2008-11-21 @ 15:11:54
URL: http://starathena.blogg.se/
Postat av: C

Ja det börjar verkligen bli kallt ute nu :)

2008-11-21 @ 15:26:14
URL: http://camillaelisabetlyktberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0