Electronic Performes..

...by AIR, so fucking great! Lyssnar på den nu för första gången och
jag är totalfast. Sitter här och gungar på stolen.

Igår hade Hannah och jag hur trevligt som helst hos hennes vän
Elias där vid Gullmars. Han hade dragit dit en del av hans polare och
de var alla väldigt schyssta. En av de som var där hette Ali, dock inte
han från vår klass, som älskade att spela backgammon och som
även var väldigt duktig på det. Han utklassade en jag inte minns namnet
på och sedan frågade han om jag ville spela, vilket jag naturligtvis ville!
Längesedan sist för min del.. minns hur Jasse och jag brukade sitta
i uppehållsrummet i åttan, nian och lirade parti efter parti, men sedan dess
har det liksom inte blivit av att man har spelat.
But.... I kicked some serious ass! Vann tre av fem omgångar, kände mig
stolt och han sa att det var roligt att spela med mig så jag föreslog att vi
skulle joina gubbarna i kulturhuset. Visserligen spelar de mest schack där
men de får ha överseende!

När vi hängt där i några timmar gick vi till Gullmarsplans t-bana och tog oss
till Dembow vid Skanstull. Där blev det DANS! Men.. ja, har haft roligare..
Vakterna där var.. skumma. När jag gick ut för en nypa luft så stod en vakt
och tjatade på en tjej att hon skulle svanka, och när vi skulle dra så kom
samma vakt till mig och sa något i stil med:

Han: Skulle inte vi hångla?
Jag: Eh.. nej du, det är bra!
Han: Kom igen då..
Jag: Mina kompisar är där borta
Han: Och, vi kan gå in dit (pekar in mot en dörr i klubben)
Jag: Alltså, vi ska gå. Ha det bra. Tja!

Väl nere på Skanstulls plattform blev det otrevlig stämning när en stöddig
och arg kille började tjafsa med Amanuel som försökte lugna honom.
Ju mer han försökte desto mer provocerad blev idioten. Amanuel kom lite
väl för nära och då knuffade den där snubben honom. Då flippade jag.
Blev skiträdd för han knuffades mot spåret, så jag skrek "MEN LÄGG AV!!!",
samtidigt som jag försökte dra in Amanuel från perrongkanten. Jag var
verkligen livrädd i det ögonblicket. Jag blev arg på bråkstaken och gick lite
närmre honom men då hytte han mot mig eller hur man nu säger.
Fan vad obehagligt det var.

Kommentarer
Postat av: Louise

Usch va obhagligt det där sista!! (det med vakterna också iofs) jag tyckte du reagerade bra och det är ju skönt att veta att man gör något i sånna situationer. Jag vet inte hur jag skulle gjort men hoppas att jag skulle gjort som du men hellst vill jag inte ta reda på det. Kram.

2008-11-09 @ 20:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0