Inte min tid

Det är fint att folk blir glada av att himlen faller ner men själv
så tål jag det inte. Förut kunde jag ialla fall glädjas åt den första
snön men idag var min spontana reaktion att rynka på näsan
och få ur mig ett "Naeeeh....". Kul.

Annars då?

Tja, jag känner att det inte bara är solen som lyser med sin
frånvaro utan även mitt egna humör.
Är sjukt stressad och när jag är det så är det som om att jag
stänger av mig, helt och hållet.
Jag har världens hög med läxor och uppgifter men istället för
att ta itu med dom så mår jag dåligt.
Jag har funderat över hur det kan vara så.. att jag har så svårt
att sätta mig ner och få allt gjort. Jag tror helt seriöst på att det
har med hjärninflammationen att göra. Innan den droppa
som en bomb in i mitt och familjens liv så var jag hypernoga
med allt som hade med skolan att göra, det har jag fått omtalat
för mig. Men efteråt så har jag blivit slarvigare och jag kan ha
mer eller mindre svårt att koncentrera mig på olika saker, som
genomgångarna i skolan. Det är inte bra, det är inte roligt men
någonstans känns det på något sätt skönt att ialla fall ha en
teori gällande hur det kan vara såhär. För jag är inte lat, inte på
det sättet ialla fall. Är både intresserad och engagerad i olika
frågor.. så det är jobbigt att känna sig så dum och korkad.

Jag saknar kameran för övrigt. FYFAN vad jag saknar den, men
som mamma sa; "Det är kört". Jag kommer aldrig få tillbaka den.
Sörjer bilderna hela tiden, jag har många av dom i huvudet och
tankarna. Det räcker inte, jag vill ju visa dom allihopa för vänner
och familj. Lite klurigt nu också när det kommer till Foto A-kursen,
hur ska jag gå tillväga? Också en bidragande anledning till
ångesten som bultar inom mig. Skit också.

Önskar mig en kamera och jag vill även passa på att önska mig
själv till London. Längtar och saknar staden och människorna där.
Vill bara bort bort bort härifrån så fort som möjligt. Tråkigt nog är jag
realistisk och inser att det inte är en möjlighet för tillfället.

Nu ska jag göra allt för att försöka få någonting gjort i pluggväg och
strax ska vi gå och hämta tvätten. Sikken partyonsdag.
Men kom på en bra grej precis nu, vi ska få pannkakor med sylt och
grädde i skolan imorgon, gud så gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0