Party med Zelda, piraterna, glammaren, fången och..

...Hitler.

Lördagen då. Så jäävla nice!
Det blev verkligen inte alls som vi hade tänkt oss.
Vi trodde att vi skulle vara med Alexis och Ruben.
- Det var vi inte.
Vi trodde att vi skulle ut och dansa.
- Det gjorde vi i och för sig men det var annorlunda
  denna gång.
Vi trodde att vi skulle behöva göra oss av med
en del pengar.
- Det gjorde vi INTE<3

Kvällen:
Jag åkte till Amelie där vi "förade", usch, gillar inte att
säga/skriva det. Känns så... inte-jag.
Hursomhelst, vi surplade i oss en och annan öl som
vi köpt med oss hem från båten. Lite Baylies också.
Stavas det så?
Plötsligt tjoade Amelie om att tunnelbanan skulle gå
om några minuter, så vi sprang. Oj vad vi sprang.
Och jag skrattade. OCH VI HANN!
När vi väl hade satt oss ner så började vi prata med
några trevliga tjejer som skulle till Parken dit alla
"heta och snygga" snowboard/skid-dudes skulle.
Det hade varit någon stor tävling på Stadion tidigare
samma dag så det hade med det att göra. Vi funtade
på att dra med dom men när de sa att inträdet låg på 180
blev jag überskeptisk så vi åkte in mot Medborgarplatsen.
Vi tog oss till Lilla Persien där Alexis och Grace skulle hålla
till men de var inte där. Tydligen satt de på El Cocodrilo
vi började knata ditåt.
Vi var baotaglada, smått runda om fötterna kanske, men det
var perfekt, vi frös inte( N I C E ).

Skulle precis svänga runt ett hörn som vi såg ett gäng
utklädda människor stå dansandes och sjungandes.
"I WANNA TAKE YOU TO A GAYBAR!". Vi stannade vid dom
och de var så jäkla trevliga att vi kände att vi gärna kunde haka
på dom. Vi berättade att vi skulle möta upp några polare och att
de kunde följa med vilket de gjorde.
När vi kom till El Cocodrilo så stannade de utanför medan A och
jag gick in. Vi hälsade på Alexis, Grace, Astrid och några andra
men de verkade inte vara så på att dra.
Plötsligt kom jag på sällskapet där utanför "shit, tänk om de har gått?"
Lämnade Amelie för att kolla upp saken och ja, de var försvunna men
jag antog åt vilket håll de hade begett sig, så jag tog upp jakten!
Sprang till närmsta krog och frågade vakten:

Jag: Hej. Det här kanske är en konstig fråga men.. Har du sett någon med
lösmustasch?
Vakten: Ditåt.

Haha YES, jag var dom på spåren.. (öh..spåret?)

Nästa place: Broder Tuck.
Jag: Hej har ni sett några med lösmustasch?
Två ute-och-ta-en-cigg-människor: De gick in.

ABOW YES!
Men ajuste.. Amelie! Jag sprang tillbaka och hämtade henne
och vi gick in på B.T. Inget inträde, ingen garderob, which means SOFT!
Vi hittade herrskapet som verkade bli jätteglada av att se oss.
De hade säkerligen konsumerat några öl de med. Musiken på stället
tillhörde varken min eller Amelies smak. Det var något liveband som
lirade hårdrock eller heavy something.
MEN, vi röjjde framför scenen ändå medan resten i publiken bara stod där.
En i bandet kom sedan till oss och sa att vi var bäst, det var roligt!
De stängde källarvåningen så vi gick upp och satte oss. Blev tillsagda några
gånger för vi sjöng och skrattade så högt. Ludde, Siri och jag inspekterade ett
par som satt ett bord ifrån oss och vi låtsades att det var ett naturprogram.
"Ja, här ser vi nu hanen och honan.." Blablabla.. vi hade roligt ialla fall.
Vid 01 stängde de stället så vi åkte mot Hötorget för att möta upp Amelies
kompis Amanuel+två till. När vi väl träffade dom var vi verkligen på toppen av
toppen. Vid det laget hade Amelie och jag lärt oss gaybar-låten så vi
skrålade med. Vi var säkert några som andra tyckte var störiga, men vad
fan.. det var verkligen bara ren glädje!
Vi stack sedan, utan Amanuel och hans kompisar. Vi gick av vid Odenplan
och vandrade längs gatorna. Vi sjöng Beatles-låtar, Gaybarlåten och
massa annat medan vi dansade fram i snön.
Tillslut kom vi fram. Hem till en av dessa sköna människor och där var vi
i flera timmar. Vi drack mer öl, vi dansade jättemycket till det som spelades
på radion och vi pratade om allt och inget. Helt plötsligt stod alla på
vardagsrummet och så tog alla tag i någon annans hand så vi stod helt
intrasslade. Sedan försökte vi lösa denna stora mänskliga knut vilket inte
var det lättaste om man säger så! När det hade gått rätt bra trasslade vi in oss
som fan igen på något konstigt sätt och Amelie, Oskar och Thomas (tror jag)
hamnade i en egen liten ring tillslut.
Vi körde thumb-war också och det finns med på film! Jojo och Ludde körde
först och sen gjorde vi det fyra styckna samtidigt vilket var grymt kul.

Vi hade verkligen roligt! Amelie och jag kom hem runt 6-tiden.




I WANNA TAKE YOU TO A GAY BAR! I WANNA TAKE YOU TO A GAY BAR!
I WANNA TAKE YOU TO A GAY BAR, GAY BAR, GAY BAR -Aooo!!!"

Kommentarer
Postat av: Bettan

Haha jag visste precis vilken låt d var när du skrev d första gången, men jag vet inte riktigt i vilket sammanhang jag hört den :P

D lät som att du hade en toppenkväll iaf! Själv däckade jag ju, men vi var iaf båda vid medis :P får försöka festa ihop nån dag :)

2008-11-25 @ 10:42:57
URL: http://starathena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0