Min saga

Okej, nu får jag fan inte dra ut på det något mer. Här kommer
storyn, en liten sammanfattning av 10 alldeles underbara dagar


Innan vi åkte var jag inte så peppad. Jag tänkte att det var tråkigt
att åka till en annan storstad, ville hellre fly landet till någon varmare
breddgrad. Men visst skulle det bli kul att resa, det gör vi ju inte så
ofta liksom.

Timmarna innan flyget gick var helstressade. Inte för att vi inte hade
tid, men för att någon.. nämner inga namn (^^)..verkar tro att flyget
eventuellt skulle lämna marken några timmar i förväg bara sådär.
Anyway, vi kom till flygplatsen och den enda som inte klarade sig
förbi säkerhetskontrollen utan att pipa var mamma.
Riktigt synd med kameran då jag har bild på när hon står där och
ser allmänt terroristig ut. Eh.. eller något.
Vi höll faktiskt på att missa planet kom jag på nu.. Vi hade satt oss
vid rätt gate och allt men fan vad tur att mamma för säkerhets skull
gick och kollade på den där tavlan för då hade det ändrats.
Hon kom inrusande och ropade till mig och brorsan att komma fort
fort fort. Leopold kutade och jag lunkade efter,- vi hann. Obviously.

Vi anlände till ja.. någon flygplats i London och sedan kirrade vi tre
Oystercards. En snäll själ ville hjälpa mamma med att bära hennes
väska upp för en av alla miljarder trappor London erbjuder.
Vi åkte därefter till Bayswater och efter lite om och men så hittade vi
tillslut vårt hostel vid namn Central Hostel. Jag var helnöjd med en
gång! Inte det finaste stället, ganska långt ifrån men det var ändå lite
småcozy. Ska sno några bilder från deras hemsida.
Graffitimålningar överallt förutom i rummen men där hade gästerna
lämnat "I was here"-notes lite här och var.
Vi bodde högst upp i huset, rum 14, 77 trappsteg upp för branta trappor
beklädda med heltäckningsmattor. Där fanns tre våningssängar.

Då vi hade kämpat oss upp med våra väskor, vilket var väldigt krångligt
och jag tror vi failade en gång och tappade någon utav dom, så gick
vi ut för att äta något. Det blev en liten KFC-visit, det var heelt okej.
När vi drog oss hemåt så var lobbyn fylld av fulla tyskar, haha, det blev
bara bättre och bättre! Sovdags efter det.



Den 25/10
Vi vaknade, gick ner och åt frukost för att sedan bege oss ut
i den vackra staden. Vi strosade igenom en himla fin park fylld med
joggare och ekorrar och kom sedan till Oxford Street. Vi sprang runt
i en del affärer där och jag förstod då direkt att jag inte skulle kunna köpa
så mycket alls. Hade knappt med mig några pengar.
Vi var allmänt überturistiska och gick in till Hamleys och vidare till Picadilly
Circus. Plötsligt kom vi på oss själva stå mitt i ett spejsat
game archade i en liten galleria vid namn Trocadero. Där fanns en söt
liten affär vid namn Octopus. De hade, enligt mig, väldigt roliga saker.
"Can I help you darling?", sa den väldigt söta expediten som visade sig
heta Daniel. Nej sa jag men sedan började vi prata om Sverige och att han
hade haft en tjej från Lund som han uttalade så fint och bra! ^.^
Vi utbytte mailadresser och sedan skakade vi hand och sa hejdå.
Mamma, Leopold och jag drog till Tesco och handlade pasta, kryddor och
tomatsås så vi kunde tillaga middag på hostelet (det blev jättegott!).
När mami och jag lagade mat bekantade jag mig med Mike, en poländsk
långben som bott i London i ca fyra år.
Efter maten satt vi ganska många och såg Juno. Mysfilm. När den var slut
gick mamma och Leopold och la sig men jag stannade kvar och pratade
mer med Mike och Tim från Holland och vi såg på Dead man's shoes.
Lite svårt bara när alla kom och gick i det där rummet..
Träffade även Camile från Frankrike då.
Lång dag.

Den 26/10 Söndag

Vi sov ut lite mer och skippade hostelets frukost. Istället gick vi och åt
fish & chips på ett inte så mysigt ställe. Sedan drog vi till Camden Town!
Marknaden där är så himla häftig, diggade den som fan! Den var som en
mystisk labyrint, på ett bra sätt!
Snacka om att tunnelbanesystemet förvirrade oss under de här första
dagarna, vi hamnade fel lite då och då men sedan satte det sig som
en smäck, -är det så man säger? Mina två kompanjoner köpte krubb
från Subway och jag gick till McDonald's.
Jag: Blablablabla... to go.
Han: Yes you can go. But you can stay with me too. Haha
Jag: Hahahaha! Well.. maybe another time!

När vi väl kom tillbaka till vårat käre hostel satt de och kollade på SAW.
Fuck that tänkte jag och satt så jag inte kunde se något. Shit alltså..
klarar inte av sådant där alls överhuvudtaget! Efter filmen gick de och
la sig, jag stannade kvar och spelade Poker med Camile, Chloé och
hennes kompis, vad han nu hette. Det var riktigt trevligt!

27/10 Måndag
Mina käre familjemedlemmar var pigga som fan. Inte så konstigt då
de hade sovit i typ 13 timmar eller något. Själv var jag något tröttare.
Dagens utmaning var att hitta en skatepark som brorsan hade hittat
på nätet. Så vi åkte till Westbourne Park via Edgware Road(den stationen
verkade på fullt allvar ha seriösa problem med oss..eller tvärtom).
Parken var klurig att hitta men tillsist så fann vi den!
Vi satt där ett tag men det var riktigt kallt den där dagen så mamma och
jag åkte därifrån medan brorsan stannade kvar.
Istället för att åka hem som vi hade tänkt först så åkte vi till Baker Street
och letade rätt på Beatlesaffären. Det tog också lång tid då vi först gick åt
heelt fel håll! Vi pausade lite vid Starbucks.
Minns inte något från den kvällen då det hände så mycket hela tiden men
jag antar att jag spelade poker den kvällen också. Två tyskar Til och Lucas
var nog med då också.

Var den denna dag mamma och jag såg Big Ben och allt det där?
Jag var helt tagen. Tog miljarder bilder av den där klockan. Vill så gärna
visa.

28/11 Tisdag

Hm.. vad gjorde jag då? Jag vet inte riktigt. Eller jo, jag vandrade runt i stan
bara. Leopold och mamma var och gjorde annat.
Jag lät mitt dåliga lokalsinne ta mig till de tråkigaste gatorna men det var
samtidigt skönt ändå.. Var det denna dag jag träffade Mark? Vet inte riktigt!

När jag kom tillbaka till Bayswater kom jag på att jag inte ätit något på
hela dagen. Lösningen var att köpa en vanilj-milkshake på McDonald's.
Det var samma kassör som innan och han frågade hur det var med mig.
Sa som det var, att det var bra bara det att jag inte ätit något alls just den
dagen. När jag beställde min lilla milkshake frågade han mig om jag inte
skulle äta något. Förklarade att min ekonomi inte var den bästa.
Då skakade han på huvudet och hämtade en mellan pommes och la
den på brickan. Han hämtade även en cheeseburger och milkshaken
och lämnade sedan över brickan till mig. Gratis.
Jag var stört rörd efter det där. Pommes Frites har nog aldrig smakat bättre!

På kvällen drog jag med några från hostelet till en pub, Prince Alfred.
Jättemysigt ställe med öppen spis och så. Det var en kille där som tittade på
mig. Han var väldigt söt.. När klockan slog 23:30 så öppnade de dörren så
folk skulle börja frysa och vilja gå hem (de skulle stänga 00:00). taaaskig
taktik va! Hursomhelst.. den där killen skulle gå men stannade vid mig och:

Han: Hello.. I'm just wondering.. Would you like to be photographed?
Jag blev helskeptisk.
Jag: Huh?
Han: You have a very gothic face, very nice cheekbones!
Jag: (Här var min engelska tiptop.. -I wish) ... Are you a photograph?
Han: Hahaha.. well not a photograph!
Jag: ...er. PhotographER! Haha, sorry!
Han: Yes (och så tog han fram sitt kort).
Jag: Well.. that would be fun, but I'm from Sweden.. I'm just a tourist.
Han: Ah, okay. So when do you leave?
Jag: Next Monday.
Han: Oh. Alright.. But take this card! Call me when you'll come back here, yeah?
Jag: I'll do that! Thanks! :)

Var så glad efter det där! Sebastian hette han enligt visitkortet.

29/11 Onsdag
Leopold fick sitt hår klippt på Tony & Guy, fett fancy. Där jobbade en kille som
verkligen liknade Mr. Corner som jag aaavgudar.
Tyvärr blev Leopold färdigklippt så vi var tvungna att gå. Jaja, han var glad
ialla fall! Vi åt god lunch på Eat där The Soup Nazi's släktingar måste
jobba. Sedan åkte Leopold till skateparken igen och mamma och jag
gick över gatan till Harrods och entrade the Christmas World!
Därefter gick vi skilda vägar och när vi skulle ses igen var mamma sen, hon
hade hamnat mitt i kaoset som rörde den nya Bondfilmen. Kändisarna skulle
precis anlända eller vad det var.
Vi tog oss till Urban Outfitters, en underbar affär! Fast.. den är mycket bättre i
Stockholm faktiskt, måste jag säga. Vi stannade inte kvar där så länge utan
gick till Borders; en bokaffär på fyra våningar med Starbucks på andra.
Där jobbade också en väldigt trevlig kille.
Hittade den bästa boken ever: Pet's with Tourette's!


30/10 Torsdag
Mamma och jag var och inspekterade Covent Garden. Vi blev lite
besvikna. Men det var kul att se den galna stråkorkestern+flöjt.
Sedan åkte vi till Borders igen, på kvällen. Skulle träffa Leopold
där men han hade varit på fel Borders:D

På kvällen så var jag med några ungrare + Camile till ett ställe
som jag tror heter The Metro eller något. Hade så himla kul där!
Fan vad jag dansade! Kändes så himla bra för vi kom in gratis
pga några fliers, det var riktigt nice. Det var därinne jag träffade
Nathan som finns med på bild i ett tidigare inlägg här.
Blev lite tokigt dock för jag hade sort of... missat att berätta för
mamma att jag hade lämnat hostelet och Bayswater så hon hade
blivit väldigt orolig. Kom hem runt 5 eller något. Whoopsi. Men det
gick bra:)

31/10 Fredag
Var trött efter torsdagskvällen så jag gick bara med mamma och Loops
till stationen så mitt Oystercard kunde fyllas på med lite cash.
De åkte vidare men jag gick tillbaka till hostelet och sov några timmar
till.
Halloween var helgrymt där på kvällen. En man kom fram till mig på gatan
när jag stod för mig själv. Han undrade över mina planer för kvällen och jag
berättade att jag skulle vara med några polare. Då berättade han att han hette
Sam och att han ville ge mig band som skulle ge mig gratis inträde + gratis
drinkar på "a gallery called PROUD". Han var med i ett av de banden som
skulle lira där. Lite synd att jag inte drog dit.. Men jag hade kul ändå!
Hade på mig en klänning som jag hade köpt på någon marknad vid Covent
Garden. En asiatisk, fin som fan! Firade på ett bowling/karaoke/liveband/Dj-ställe.
Awesome! En kille med kinesiskt utseende kom fram till mig.

Han:
Have you dressed up as a Chinese woman?
Jag: Well.. no.
Han: Aha.. cause I find it rather offensive. Hoho..
Jag: Haha.. WhAt?

Hela kvällen var så flummig och häftig. Fartfylld och galen, jag älskade det.
Kändes som att vara med i en film. Måste tillbaka och vara mer än en
simpel statist eller gästspelare. Vill fan stanna!
Denna kvällen var jag mest med Mark och Ellio samt deras vänner.

1/11 Lördag
En ingenting-dag. Det började slå mig att jag snart skulle hem och det kändes
så sjukt stört då jag inte alls var redo för det.

2/11 Söndag

Mami, brush och jag hängde runt i Brick Lane denna dag. Vi åt god indisk
mat och hade det trevligt. Fotade som en galning, som vanligt.
Blev mer och mer sorgsen..
På kvällen åt jag på en italiensk restaurang med Nathan.
Jag var inte så fancy som restaurangen var kan jag ju säga. Visst, jag hade
en fin klänning på mig men sedan hade jag tusen koftor och jackor kändes
det som.
Jaja, de var snälla som jobbade där ialla fall! Servitören såg min kamera och
ville fota oss. Jag antar att han trodde att Nathan och jag var ett par x)
När jag ätit klart så gick vi vidare på stan och sedan in på ett dansställe som
var helt okej. Jag hade kul!

3/11 Måndag

Helvetesdagen.
*Vi skulle åka hem
*Kameran borta
*The hot chocolate var slut
*Leopold körde över min häl med en sådan där bagagevagn.

Det var INTE min dag om man säger så. Men wow.. snacka om att jag
har en fin resa att se tillbaka till.

Kommentarer
Postat av: jasmine

oj vad kul ni verkar ha haft det !

England är underbart när det inte regnar ! :P



Den sista veckan har jag haft typ 12st...

ett tips, varför inte skriva ett inlägg för varje dag?

det blir mer rörelse och folk lägger märke till en ju mer inlägg som kommer... :) så är det för mig iaf !

2008-11-08 @ 15:04:26
URL: http://jasmineaxelson.blogg.se/
Postat av: Bettan

Va kul att få läsa om din resa! Jag förstår att killarna blir som tokiga över dig: söt som socker är du!! Hoppas vi kan gå ut å dansa tillsammans snart gumman.

2008-11-10 @ 12:59:29
URL: http://starathena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0