Kompenserande hår

Idag känner jag att jag är väldigt fin i håret.
Tur det för jag har sovit så fruktansvärt dåligt. För det första
drömde jag en mardröm. Amelie, några andra tjejer och jag
gjorde allt vi kunde för att inte bli dödade. Det var nämligen
10-20 läskiga tjejer som såg likadana ut i vita trasiga
nattlinnen som ville göra slut på oss. Miljön var riktigt
obehaglig. Vi befann oss i en mörk och dunkel skog och det
kändes bara så deprimerande.. Hur skulle vi ha någon chans
mot all ondska?
När det kommer till drömmar är det lätt att glömma men jag
minns att vi försökte försvara oss genom att sticka knivar i
de där flickorna. Knivarna påminde om djävulsklingorna i
Sagan om Ringen. De små knivarna/svärden hade ingen
verkan i min dröm, tvärtom så kände man starkare av obehaget.
Dels för att allt kändes så hopplöst och dels för att det inte är
en sådan hipp grej att sticka en kniv i någon.
Tillslut kom vi på att vi kunde säga olika saker som skulle hjälpa
oss. En av oss sa till exempel något om kokplattor och då
förvandlades en av flickornas händer till två kokplattor som
jag tror började brinna. Kanske skrek hon. Fyfan.
Börjar glömma mer och mer nu.

Jag vaknade tillslut vid 5. Var rädd men försökte somna om.
Det gick ju inte så bra då det inte kändes som att jag riktigt
hade vaknat upp ur drömmen och dessutom hörde jag
hur det snarkades onaturligt högt från rummet bredvid.
Kunde inte stanna kvar så jag drog med mig täcket och gick
och la mig i soffan istället. Försökte dränka snarkljudet med
Seinfeld men det gick inte så bra. Tillslut lugnade det ner sig
och jag fick sova nån timme till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0