Inte så nöjd

Om det inte vore för att jag höll på att bli inlåst så hade jag
fortfarande suttit kvar i skolan om det hade behövts.
I tre timmar och en friggin kvart satt jag konstant med
tidningsarbetet och försökte få någonting gjort.
Det fick jag också men herregud vad det tog tid!
Skulle lägga upp det jag fått ihop på fronter men datorn
strejkade och nyckelpojken verkade inte ha tid att vänta
på mig så det fick jag strunta i. Men det är ändå inte
någon som har ringt och frågat vart jag har lagt upp den
ändå så..

Det är roligt att göra en tidning. Det är bara det att jag vill
att allt ska vara så bra som möjligt. Har suttit och skrivit
ut förkortningar och ändrat stavfel i evigheter känns det
som. Jag var och är så trött och jag lämnade skolan helt
gråtfärdig. Ville verkligen bara bli klar med det där men så
blev det ju som sagt inte. Imorgon MÅSTE den lämnas in
då den ska betygsättas på fredag. Det ordnar sig, kommer
ändå bara ha lektioner där jag inte behöver närvara.
Slutar 16 men kan komma ifrån tidigare om jag vill. Fast
det vill jag inte, har så mycket att göra just nu. Det är sjukt,
men samtidigt mitt eget fel. Har varit så duktig på att
skjuta upp så mycket uppgifter och inlämningar.
Ironiskt nog bara för att jag har så höga krav på mig själv,
vill att allt ska bli så bra det kan bli. Det är därför jag inte
kan skicka in tidningen bara sådär till exempel. Det är
därför jag gör om alla texter till artiklar med ingresser och
underrubriker istället för långa, löpande texter.
Menar inte att min grupp inte har gjort någonting. Rådiggar
hela högen och de har skrivit jättebra texter, men jag tycker
att det är trist att jag har lämnat skolan efter 1900-tiden
vid flera tillfällen bara för att jag skrivit ledare och försökt få
ihop tidningen. Kan inte kraffsa fram någonting halvdant
och nöja mig med det, det måste vara bra och helst
bättre. Därför är det så lame att ledaren blev så dålig.
"Tur" att det bara är jag som har läst den, ingen annan har
gjort det än. Varken gruppmedlemmar eller lärare och jag
vill inte ens se den. Fy, måste ändra.

Har inte ätit så bra idag. Blev knappt något vid lunch och
till middag åt jag en halv sallad (mor och jag delade).
Imorgon ska jag jobba på Söderstadion, det kommer nog
bli roligt. Måste bara se till att äta innan till skillnad från
förra gången.. Hoppas Bajen vinner denna gång så man
kan få slippa se hej-vi-är-levande-döda-marschen efteråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0