Den där lördagen

Som jag nämnde i föregående inlägg så kan Louie och jag vår grej.
Vi skulle kunna förvandla ett tüpper ware-party till det mest storslagna,
och vad jag vet så är det inte någon i livet som lyckats med det hittills.
Förutom vi då. Plus några till, några närstående. Vi har det i kompis-
kretsblodet I guess.
Babbel babbel!
Det var sjukt kul igår! Louie och jag var på plats på Mango bar, Ace,
strax efter att de hade öppnat. Öl började konsumeras några minuter
därpå. Vi beslutade oss för att vi minsann skulle vara först ut på dans-
golvet, precis som på kryssningen med hela årskursen. Tyvärr var det
två tjejer som förstörde våra smidda planer. Men sedan blev det tomt
igen och då när Beatles med Don't Let Me Down spelades var det vår
tur. Vi dansade så fult vi kunde, fast med rätta känslan såklart. Bonus-
poäng till oss då vi dessutom drog på oss 3D-glajjorna. Vet inte hur
vi såg ut för resterande klubbgäster men sådant brukar vi inte direkt
orka lägga ner energi på att tänka över så mycket. Vi blev dock lite
besvikna på själva glasögonen då ingenting såg extra 3D-igt ut och inte
såg vi några dinosaurier heller, konstaterade fröken L. Men ändå!

Allt fler började rulla in och efter ett tag träffade vi Ruben, Astrid +
Calle, Simon och Niklas. Trävligt trävligt. Och hur kul som helst var det
när självaste Amelie också kom. Tjoho that!
 
När jag dricker öl måste jag springa på toa stup i kvarten. Det skulle
vara okej om det inte vore för att kön till tjejtoaletterna alltid ska vara
så långa och megasega. Det är inte svårt att förstå varför. De flesta
känner antagligen till det här med att tjejer(många av dom) älskar
att gå åtminstone två och två samtidigt på toa. Ibland tre å tre! Varför?
Jo, för man måste lätta på sina hjärtan i lugn och ro och prata om alla
snyggingar i rummen utanför. Om inte annat så måste man prata!
På toan. Länge. Det vore helt okej för mig om det inte vore för att jag
lätt kan få hallå-jag-måste-gå-på-toa-NU-paniken. Hursomhelst.
På vägen från toaletten så såg jag två killar som satt med sina ölglas.
Wow, tänkte jag, vad snygga stilar! Jag talade om det såklart och de
blev riktigt glada. Gick tillbaka till tjejerna och vi roade oss åt allt möjligt!
Sen dansade vi och det var g r y m t kul, gud vad jag verkligen innerligt
älskar att dansa! Men ibland behöver man en liten paus. Så jag gick
tillbaka till de två som hette Ludwig och Tim. Sistnämnda talade
engelska. Det var bra för då fick jag öva upp min lite och det var roligt.
Vi pratade mest om vart vi kom ifrån och att jag skulle vilja flytta till
London och sådant. Apropå Staden med stort S så täffade jag även
Johanna från min gamla grundskoleklass. Det var häftigt för vi hade
precis, dagen innan börjat talas vid på nätet. Riktigt söt tjej!
När jag skulle köpa en till öl, den fjärde, så kom Louie med världens
överrasskning, - MAX! Herregud vad glad jag blev! Värsta kicken!
Då bestämde jag mig för att skippa den där ölen, kände att det var
bra som det var.

Så ja, det var en awesome kick-ass-night! Träffade hur trevliga människor
som helst, dansade mycket och njöt av den grymma stämningen!

Kommentarer
Postat av: mom

Men vaddå asså hallå!!! Nu blir jag nästan lite förnärmad.

Antingen menar du att du springer på tupperware-partyn bakom min rygg... eller så antyder du att det inte något direkt partyparty på den där plastbyttetillställningen vi var på du vet!!!????

Hallå! Jag säger bara ANANASPAJ! I GILLESTUGAN!!!

Vad begär du egentligen???

För mig var det nog det festligaste som hände det året...

2009-08-03 @ 13:14:45
Postat av: Louie

Vår moderna dans hade väldigt mycket känsla så jag tror det var en fröjd för de resterande gästerna på Ace att beskåda oss.



Du gick verkligen på toa stupikvartten. Jag och Amelie himlade med ögonen tredje gången du försvann på en timme haha



Länge leve kompiskretsblodet (vi borde träffas och ha någon slags ritual?)!!

2009-08-05 @ 21:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0