Den händelserika tisdagen

Eller..? ;P



Tji fick jag fick jag för att jag skrev: "Det kan snöa bäst det vill,
det är ändå en dag närmare sommaren. Åååh.".

Det har snöat hela dagen idag. OAVBRUTET. KONSTANT.
Ja, ni förstår poängen.
Det har i sig inte gjort så mycket faktiskt. Har inte frusit något
alls vad jag minns, inte på grund av snön iallafall. Inte har jag
blivit blöt om fötterna heller och det är alltid ett plus! Eftersom
jag har de där mördarskorna så tänkte jag att det vore smart
att ta på sig några andra. Så jag gjorde det. Det blev stora
gröna kängor som jag tror tillhör mamma. Hon skrattade när
jag berättade det, - "HAHA, de där båtarna!!". Mm, de är inte
det nättaste paret av skor direkt. Men men, tänkte att med dom
så halkar man inte och då lever man längre. Chockad blev jag
då när jag gled ner för hela gatan här utanför. Fy sjutton för
det! Ringde till och med mamma och sa att jag kanske skulle
dö. Inte för att jag trodde att det skulle hända men risken fanns
definitivt så jag ville bara förvarna lite smått.
(Är riktigt trött på det här med skor och döden nu)
Det gick hyfsat bra ändå. Efter en dryg timmes jobb så slutade
jag. Då åkte jag in till centralen för att leta lite julklappar. Det
gick helt okej, en mindre att köpa åtminstone!

Sedan såg jag en tiggare. Var nära på att gå fram och fråga om
han gillade och ville ha kaffe men så gick jag till hemköp istället.
I korgen la jag tre bananer, en kärleksmums, en julmust, en
vatten(julmust kanske inte är den bästa törstsläckaren tänkte jag)
och en stor räkmacka. La även ner papper som jag frågade
efter i delikatessdisken.
Betalade och gick tillbaka till platsen där jag sett tiggaren. Men
när jag kom dit så hade han börjat gå därifrån och jag fick en
skum känsla av att något inte stod rätt till så jag vågade inte gå
fram och överlämna påsen.
Gick till Kungsgatan och kollade några affärer där istället. Gick
till Elgiganten och satte mig i en sådan där massagestol och då
ringde Max. Berättade för honom att jag funderade på att gå på
bio. Kände att jag verkligen skulle behöva något sådant.
Så jag köpte en biljett till Luftslottet Som Sprängdes. Sen mötte
jag upp Max och vi åt på McDonald's som blev mitt första mål
för dagen. Sen var det biotime! Det var spännande att se en film
ensam! Det kommer jag lätt göra om flera gånger, det kändes
speciellt. Pirrigt att gå in till salongen också, det kändes ungefär
som att gå på ett plan som ska ta en långt bort. Det behöver man
ju ibland så bion var välbehövlig. Mycket bättre än massagestolen.
Filmen var dessutom riktigt bra så det var en lyckad idé.
MEN sen upptäckte jag att jag hade tappat SL-kortet. FAAAN!
Som tur är så skulle det inte gälla så mycket längre men hur ska
jag göra nu? Ska jag bli vuxen och köpa månadskort? Hm...
Får se.

Rätt mysigt med snön förresten. Förutom halkriskerna förstås.
Det ser så fint ut när det sätter sig i träden och så. Men när det
blåser är det inte lika kul. Kan knappt andas då och det är
väldigt obehagligt.

Jaja, nu ska jag lyssna på Hassan!!
Och Louie: Nu har jag sett klart Centralskolan, alla åtta avsnitten.
Herregud vad störda de är <3

Kommentarer
Postat av: Louie

Jag blev väldigt sugen att gå på bio ensam. Va speciella saker du gör när du är ensam. Sätter dig i en massagestol, köper en hel kasse mat till en uteliggare, och rundar av med bio. Utan att döööö trots halkan.



Haha vi är sämst för jag tappa mitt id-kort idag...



Centralskolan med manus av ingen mindre än Måns Nilsson!!!! Så über fantabulöst.



Ps. Din blogg behöver inte bilder för att vara intressant. No way in Norway.

2009-12-16 @ 22:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0