Sjukt lyckad fredag

Igår kväll alltså.. High five Hannah!

Det var otroligt lyckat faktiskt även fast det bara blev Hannah och jag
där på slutet.

Det började hos Patricia. Där känner man sig alltid hur välkommen
som helst. Köksbordet var fullt med alla möjliga sötsaker, mat samt
glögg och julmust. Det var gott och behövdes för min tomma mage.
Det var Patricia, Anna, Tanja, Hannah, Amelie, jag och hela Patties
familj plus vänner till dom. Självklart blev det dans som alltid där
hemma. Tanja och jag var töntiga som satt i soffan så länge men
tillslut hamnade även jag på dansande fötter. Innan det hade alla
andra visat sina moves. Små knattar på fem år, Patricias föräldrar
samt alla åldrar där emellan. Det var som att vara med i en
feel good-film, man blev helt uppfylld av värme och glädje.
När klockan tickade vidare mot 22tiden så började vi bege oss in
mot stan. Då fick vi bland annat bevittna en intressant outfit. En tjej
som gick med skinnjacka, stilettklackar och trosor. Mm, varmt!

Vi delade upp oss. Patricia, Anna, Tanja plus barndomsvän till P
gick av vid centralen för att träffa några eller vad det var medan
vi andra åkte vidare till södra station för att kolla in ett reggaeställe.
Tyvärr var det 100 spänn inträde så vi skippade det. Vi gick vidare
till Debaser, Slussen men de ville inte släppa in oss då vi var under
20. Dåligt tyckte vi. Så vi gick till Gamla stan och försökte hitta ett
ställe som hette Riesen eller något. Nej, vi letade inte efter en
chokladbit. Gamla Stan är som en liten labyrint så det tog ett tag
men till sist hittade vi det. Men det såg tråkigt ut så vi gick till ett
annat som hette La Rouge typ. Amelie åkte hem för hon skulle
jobba idag så då var vi bara två. Egentligen skulle vi möta upp de
andra men de drog också hemåt. Hursomhelst. Hannah och jag
hamnade på ett fullsmockat La Rouge. Först kunde vi knappt ta oss
någonstans då det var så mycket folk överallt. Och jag som släpade
på alla mina grejer, inte så lyckat precis men vi hade tur och hittade
två stolar. Eller fåtöljer. Vi satt mittemot några som satt och pratade
(ovanlig syn på ett uteställe) och en annan som hörde till det
sällskapet hade köpt någon flaska vars innehåll spilldes ut över halva
bordet när han skulle hälla upp i deras glas. Jag hämtade servetter
när jag upptäckte att det började rinna ner över våra saker. Efter
det började vi prata med dom och de var hur trevliga som helst.
Evelina, Joakim, Ove(tror jag) och Joakim 2 som de kallar "Den sjuka
jäveln". När La Rouge stängde vid 1 så stod vi utanför och pratade en
stund och beslutade oss för att kvällen inte var över.
Så vi gick och tog en taxi. Hannah, Joakim, Ove(?) och jag. Vi åkte in
till Stureplan och försökte komma in på jagvetintevaad men de släppte
inte in några fler då klockan var 2. Så vi gick till Spy Bar(!) och kom in.
Var helt lyrisk och alldeles överlycklig. Hannah och jag på det stället
av alla.. det var så otroligt otippat och spontant. Det var inte direkt
värsta speciella klubben precis, men vi hade så sjukt roligt vi fyra.
Det vi gjorde tills de stängde var att härma alla som vi tyckte dansade
roligt. Testa det, det går verkligen hem alla gånger.
Vi drog lite innan de stängde och då åkte jag hem! Kom till Hässelby
vid 6 och då hade metro kommit. Porten var upplåst och så var det
marsch i säng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0