Julio

Det ringde på mobilen nyss och en man fanns på andra
sidan luren. Han bröt lite och jag trodde direkt att det var
pappa som gjorde sig till där borta i Karibien.
"Pappa?" frågade jag men där hade jag fel.
Det var Julio från vårdcentralen. Han verkar jättebra, fick
välja tid på måndag. Kändes skönt att han tog mig på
allvar också, angående mitt ben.
Har känt mig lite orolig med tanke på hur långt vi ska
flyga så jag och mina lärare ville att jag skulle kolla upp
det med läkare innan vi åker den 18e.
Igår ringde jag växeln och där tyckte kvinnan som svarade
att det inte var vidare viktigt, det hon sa var "men du har
ingen propp(blodpropp) nu
". Tur att jag tjatade på lite extra
så Julio ringde idag för han sa "Jaha, du har haft en?
Det måste man ta på allvar! Då räcker det inte med
stödstrumpa. Jag har jour på måndag, vilken tid vill du ha
?"

Nu ska jag plugga som bara fan! Ska bli skönt att få lite
ordning på saker och ting, har så mycket att göra inför resan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0