Paulita Chikita Bonita

Maste skriva snabbt som bara faan for vi ska fa skjuts for
helvetesberget om nagon minut!
Gar upp och ner for det och massa andra backar varje dag. Jobbigt
som tusan men det gar lattare och lattare nu.. Sheisse, vilka benmuskler
man bygger upp!
Backarna ar branta och marken ar valdigt dalig sa det forsvarar vandringen.
Men hajja vad lycklig man blir nar man antligen kommit fram till dit man ska,
speciellt hem till La Patasta!

Det gar bra i byarna. Vi har borjat intervjua och alla ar sa vanliga(friendly).
Har stott pa ormar, nan spindel och varsta grona grashoppan.
Askallt pa natterna men nu borjar man antligen sova bra.
De som fixar all mat at oss verkar stortdigga mig, de kallar mig
Paulita Chikita Bonita.
En dag vaknade jag och sag att det stod Paula i imman pa ett fonster..
Misstanker en tolk lite halvt for han tycker att jag "inte ar som alla andra".
Han kallar mig Latinoface och tycker jag har ett anglalikt ansikte (jo tjena).
Var tolk, Renato, stor jag mig pa av och till. Tycker han ar sliskig.
Men han oversatter helt okej anda.

MAMMA!!! Jag langtar efter dig sa himla mycket nu, dromde att du
korde bil och grejer, vet inte varfor. Vi har skrivit lite pa skolbloggen,
sa kolla den. Halsa brorsan med tusen kramar, saknar honom
ocksa.
Har fotat otroligt mycket, ni ska fa se nar jag kommer hem.
Hoppas ni mar bra, tanker pa er men glommer inte bort att ha det bra
har heller.

Glom inte tankevagen, ar dar ofta.

Har tusen saker att beratta!! Har plockat kaffebonor till exempel,
var jatteroligt!
Idag var vi i en katolsk kyrka. Vad ska man saga om det? Intressant
men trottsamt..

Nae, maste ga nu:( Hann lite mer an vad jag hade tankt for bilen har
fortfarande inte kommit.

PUSS OCH KRAM (halsa var jobbkollega mycket och tacka for presenten
till flyget!! Och tack for brevet, grat typ nar jag laste det).
LOVE YOU GUYS!!!!
Ah! Halsa Frasse och Doris ocksa!! Och mormor och dom... och
om ni pratar med Catharina och Maya, eller pappa saklart.
Ajuste, farmor och farfar! <3

Kommentarer
Postat av: la madre

WOW!!!

Vilken supersurpris såhär en grå, kall och regnslaskig måndagsmorgon!

Jag knäckte koden om våran jobbkollega... jag är inte så dum som jag ser ut!

Underbart, underbart, underbart att allt är bra och spännande!

Orkar du bära allt?

Saknar du något? Något materiellt alltså.

Har armékniven kommit till användning?

Är någon sjuk?

Hur är maten?

SPINDLAR OCH ORMAR??????

VÄRSTA GRÖNA GRÄSHOPPAN???

HU!

Grodor?

Skorpioner?

Men sweet cheezus vad kul det ska bli att kolla alla foton och få höra om allt!



Love you babe!!! PUSS, PUSS!

(men jag sover som en prinsessa i din säng med din superkudde!)

2009-01-26 @ 08:55:21
Postat av: Anonym

Och förresten.

Frasse har blivit helt tokig.

Jag har knappt sovit en blund i natt eftersom han har försökt hångla med mig HELA natten.

Han har klamrat sig fast under hakan på mig och slickat mig i ansiktet och försökt med öronen men där går min absoluta gräns... känns lite väl..

Jag har sagt till honom igen och igen att du kommer hem om två veckor men han verkar inte riktigt get the grip om det.

Lite jobbigt är det.

Puss!

2009-01-26 @ 13:20:51
Postat av: Malin

Paula. Vi pratar om dig här hemma, att du har sett en vulkan på riktigt:) och vi tittar på kartan vart du är:) Ta hand om dig!!Kram! Malin o Nabill

2009-01-26 @ 16:48:11
Postat av: über

Tag med spindlarna på foto för tusan! ;D Hoppas du har det grymt bra där borta i solens o himelens o bergens landskap! Ska bli sjukt spännande att se allt det du tar med dig hem på bild!

Ta hand om dig så länge o kämpa på u can do it!

FET PUSS O KRAM



PS: det finns ett till medelande--------> :O

2009-01-27 @ 21:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0