Fyra stjärnor

Igår lagade jag hur god mat som helst!

Jag bakade grissini först och främst. När det kommer till recept där jäst
är en av ingredienserna tvekar jag alltid. Inbillar mig att det ska ta för
lång tid och att det därför ska vara så himla jobbigt. Men det var väldigt
enkelt faktiskt. Degen behövde bara jäsa i 20 minuter dessutom.
Sweeet.

Själva maträtten blev marinerade räkor med massa sallad.
Sjukt gott! Marinaden innehöll färsk basilika, dill, färskpressad
citron, finrivet citronskal, råsocker och olja. Mums fillibabba!
Först blandade jag räkorna med tärningsskurna tomater.
Sedan hällde jag över marinaden och vips så var det klart.
La stora salladsblad på tallrikarnas bottnar och sedan blandsallad,
- ruccola, babyspenat och sådant. Hade även stekt lite champinjoner
som jag hade ovanpå salladen. På toppen av det hamnade räkorna.
Smarrigt värre! Grissini passade även väldigt bra till faktiskt!


De jag gjorde blev väldigt snirkliga (finns det ett ord som heter så?).


Inte mina bilder men såhär såg det ut, fast godare!!

Kommentarer
Postat av: *M*



får man kopiera :) ? ser otrolgt gott ut!

2009-07-27 @ 23:45:01
Postat av: Paula

Javisst:D Det finns nu en länk till receptet!

2009-07-28 @ 02:29:56
Postat av: Jasmine

oj med räkor och allt !

2009-07-28 @ 02:55:24
URL: http://jasmineaxelson.blogg.se/
Postat av: Anonym

det ser galet gott ut

2009-07-28 @ 13:36:17
URL: http://lovisanordlund.blogg.se/
Postat av: *M*



Strålande ;)

2009-07-28 @ 17:15:05
URL: http://mammasby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0