De där myrorna på hjul

Igår träffade jag pappa, Catharina och Maya! Det var längesedan,
för längesedan sist så det var roligt. Senare på dagen var jag hos
farmor och farfar som tog hand om småkusinerna Blanca och Iris.
De två är så söta! De kan även otroligt mycket.. Direkt när jag kom
visade de upp allt va de kunde i princip. Capoeira, balett, karate
och massa sång (Mama Mia-låtar samt smakprover från Sound of
Music). Kusinerna är sju och tre år. Blanca, sjuåringen, läste även
upp det "första kapitlet" hon skrivit. Tur att hon läste för jag skulle
aldrig förstå det själv. Inte med tanke på att hon till exempel stavade
tjejer- sheyer. Inte konstigt att hon har problem med stavningen när
hon talar fyra språk. Franska, spanska, svenska och engelska.

Max kom efter ett tag och vi åt alla middag. Efter det begav vi oss
hem till den lilla ön. Fixade oss lite och sedan marsch iväg igen,
den här gången till Mosebacke. Min kompis Wictor hade tipsat om
en drum n bass-kväll. Inga trista inträdeskostnader eller garderob-
tvång. Skönt. Det blev en überkul danskväll och det var roligt att
träffa Wictor också, vi ses så sällan. Max och jag stack hem vid
ett-tiden eller något men när vi kom hem fick jag superont i magen.
Under nattens alla toalettbesök, runt fyra, fem den här gången, så
hade magen inte slutat göra ont. Men nu är det okej. Och hungern
har gjort sig påmind.

Drömde massa inatt. Stress inför Londonresa, ännu en till Arvika-
festival samt om mekaniska myror med små hjul.

Härnäst ska väl Max och jag äta något och se på lite 24. Jag måste
hem till Hässelby för att byta kläder och hälsa på mami och katterna.
Ikväll är det Ace som gäller. Hoppas många globalare kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0