SEGA MEGA DRIVE

Om någon skulle fråga mig nu om hur jag mådde skulle jag nog svara
att det står ganska bra till med mig.

Men det har verkligen gått upp och ner, som vanligt skulle man väl kunna
säga. Det har verkligen hänt mycket. Var i Arvika till exempel..
På plats där var det både roligt och det motsatta. Är hursomhelst väldigt
glad av att ha varit där. Det positiva väger mycket tyngre än det som var
mindre bra. Max och jag hade presspass så vi kom in på VIP-chillstället.
Dagen vi varit tillsammans i fyra månader, den 4e juli, så höll vi till där på
kvällen. Max bjöd på god mat medan vi lyssnade på Röyksopp som lirade
på Apollo-scenen en bit bort från oss.
Jag hade även fått ett fotopass vilket innebar att jag hade rätten att ta in
min systemkamera på festivalområdet. Det var roligt!

Om jag orkar i dagarna ska jag skriva mer om hur det var på festivalen!
När vi kom hem från kalaset så sov vi i tyyyp ett dygn. Dagen därpå
tappade Max upp ett skumbad. Han hängde upp ljuslyktor längs dusch-
stången också, väldigt gulligt tyckte jag. När jag skulle kliva i badet så
råkade jag stöta i ena ljuslyktan med huvudet men det var inget jag
funderade vidare över, det gjorde inte ont eller någonting. Men plötsligt
sa Max:

- Paula, det brinner i ditt hår.
- HA HA HA, jättekul!
DUNK!!


Max hade visst talat sanning då det regnade kol över skummet efter att
han hade förintat den lilla-men-ändå-lågan i mitt hår. Ingen skada skedd,
men bränt hår luktar inte sommar precis. Max mobil ringde strax därpå.
Det var hans storebror Mille som fanns på andra sidan luren. Jag förstod
att någonting hade hänt.. men vad?

Tydligen låg deras pappa, - Göran, på sjukhus. Han hade fått en stroke.
Ungefär 10 minuter senare var vi påväg mot bussen som skulle ta oss
till sjukhuset. Där mötte vi Gert, Mille och Kristina. Sedan fick vi även
träffa Göran. Som tur var så hade stroken inte varit så allvarlig som den
skulle kunna ha varit och han lär bli helt återställd men just nu har han
svårigheter med talet. Det har gått framåt gällande det hela veckan så
förmodligen blir han som sagt helt återställd! Det är toppen!

Idag när jag pratade med min egna pappa så sa han att jag skulle hälsa
så mycket till både Max och Göran och la även till:
- Men jag har tänt ett ljus för att han ska bli frisk, så det är lugnt!
Jag blev väldigt rörd! Älskade pappa.

Orkar inte skriva mer för nu ska Max och jag dricka en massa cola och
trycka i oss mängder med chips och ostbågar! Dessutom ska vi spela
Sonic också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0