Missnöjd

Jag får IG i Matte B, men det är bara bra. Inte bättre än G men
hellre det än inget betyg alls. Kan ju alltid ta igen det där senare
i livet om jag skulle behöva det. Sedan så har jag G i Engelska C.
Synd men jag tror att det mest beror på att kursen var FÖR tråkig
för att orka med, för mig alltså. VG i resten. Det känns nästan
tråkigare än engelska-kursen. Skulle känna mig nöjd om jag
åtminstone gick ut med tre MVG:n.

Men STORT plus ändå för att jag ändå får mitt MVG i foto A-kursen.
Mitt favoritämne som jag gärna vill fortsätta med hela livet.
Fick reda på det igår i matsalen. Såg att min fotolärare Micke stod
och pekade på en av mina bilder medan han pratade med
Olle, geografiläraren. Var inte med och satte upp bilderna i måndags
då jag var på dramakryssningen så jag tog aldrig bort de vita kanterna
på mina foton. Så jag gick fram till Micke och frågade om det gick
bra att ta ner dom för att göra de lite finare.

"Ja det går bra. Och det gick bra i kursen också"
"Oj, hur bra?"
"Så bra det kan gå"
"Wiiiee!"


Det var roligt! Men jag känner mig inte nöjd överlag. Jag vet mycket
väl att om jag bara hade lagt ner min själ i skolan så hade jag klarat
det mycket bättre. Men jag orkade inte det. Tror det har berott på
en obotbar skoltrötthet efter att ha studerat i mer än halva livet.
Sedan har det hänt så mycket och jag har haft en hel del annat
för mig såsom teatern och dansen..

Men ändå. Jag önskar det gick bättre så jag kunde få känna mig
som en nöjd student. Jag tycker man är värd det efter alla år.
Känner mig som en missnöjd person utan några som helst planer
på livet. Det är tråkigt.


Kommentarer
Postat av: mom

Förstår hur du känner!

Men jag har faktiskt sett att du har kämpat och jag är väldigt nöjd med dig även om du inte är det!

Och framtiden spånar vi om efter studenten!

2009-06-05 @ 12:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0