Double bass

Just nu händer flera bra saker.
1. Katterna har precis fått mat så nu behöver de inte
vara hungriga.
2. Jag lyssnar på Gorillaz. Har bara hört några låtar med
dom och de är hur bra som helst så nu när Spotify entrat
min värld så tänkte jag lyssna in mig på dom lite mer.
3. Judit(h?) och de andra blommorna ska få vatten.
Det är ett rätt schysst utbyte tycker jag. De får vatten och
CO2 och vi får syre.

Annars så är det lite småsegt, är hemma hos mamma nu.
Var tvungen att ta mig hit för att hämta min fältdagbok som
vi tydligen kommer behöva imorgon när vi förbereder oss
inför psykologi+kulturkommunikation-seminariet.
Men ska inte klaga över det, det är inte som att jag måste
vandra till Las Sabanas från Castillito bara för att ladda mobilen
då det inte finns elektricitet i byn.
Men ändå. Det här är inte min dag. Tror att det främst beror
på kylan och allt det gråa.. Det dämpar mig otroligt mycket.
Det är därför San Juan del Sur, alternativt Koh Samet, skulle
vara så jäkla nice just nu och alla vintrar framöver.
Kan ändå se ljuset i allt mörker och elände.. Läste lite i bloggen
och hittade ett inlägg där jag i princip förbannar Gud som jag inte
tror på för kylan och snön. Inlägget skrevs i november.
NOVEMBER!! Hajja hur länge vi lever såhär.
Det lilla ljuset jag skrev om står för att det snart borde vara vår,
det är trots allt mars nu. Det känns som att allt kommer bli så
mycket bättre då.

Längtar tills alla blommor blommar.



En till bra grej:
4. Frasse sitter i min famn och spinner<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0