Kick-ass Saturday!

Måste börja med att berätta om i lördags eftersom det var
så jäkla kuuul! Alla globalatreorna skulle dra ut. Det blev
Allhuset där Lisa skulle spela.

Men låt oss spola tillbaka lite. Klockan 12 träffades teater-
gruppen utanför Buttericks och införskaffade nödvändigheter
till pjäsen. Det blev glittriga hattar, skägg, kronor, blommor,
kanin, -och musöron och teatersmink! Vad har jag glömt?
Sedan gick vi till Myrorna som låg någonstans för att hitta
två kepsar och en rosa truckerkeps. Den rosa hittade vi inte
men två kepsar köpte vi. Under tiden vi letade så såg vi hur
två coola killar provade ganska hemska byxor. Det hade
drabbats av världens färgexplosion eller något..  Inget mer
med det. Vi blev klara och så bestämde vi tid för dagen därpå.

Jag hade inte ätit någonting på hela dagen. Sa till Tove att
jag tyckte att hon skulle hänga på senare på kvällen och det
började övervägas seriöst i hennes huvud. Åkte till centralen
och köpte röd hårfärg på Hemköp. 49 spänn trodde jag men
nej, 69:- kostade det tydligen. Suget efter en cola växte men
jag nöjde mig med hårfärgen(!). Kändes bra att jag kunde stå
emot mitt starka kolsyrebegär. Åkte hem till Max. Ingen var
hemma för de hade åkt till landet. Hade fått en extranyckel
och tillstånd att vara där när de andra var någon annanstans.
Kokade pasta och gjorde en tillhörande sås som blev apgod!
Nu förstår jag mig mer på det här med gas-spisar..
Sedan såg jag på dåliga men underhållande MTV-program
och när klockan hade tickat på ännu mer så stegade jag in i
badrummet för att färga håret. Själv. Jag är inte så bra på det..
Mitt röda hår hade typ blivit rosa så jag kände att det behövde
åtgärdas. Tyvärr hade jag köpt ännu en till toning som också
kommer försvinna efter några tvättar. Jaja! Det gick väl
förhållandevis bra ändå.

Åkte till Fridhemsplan, med sällskap av Max lillebruur Markus,
och hämtade upp Patricia och Louie. Vi åkte tillbaka till Lilla
Essingen och köpte mat och läsk. Och juice. Och bröd.
Runt 21-tiden kom Tove och ja.. vi hade hur kul som helst!
Vi är bra exempel på att alkohol absolut inte behöver vara
nödvändigt för att kunna ha roligt. Vi tog massa störda bilder
och gjorde oss i ordning. Sedan drog vi.





När vi efter en skrattfylld bussresa kom till Fridhemsplan och
ner till blå linjen så stod det en massa killar där i flock och var
allmänt grabbiga. Vi var fyra partyklädda brudar som gick förbi.
Vi tog tillfället i akt och började gå som apor och var allmänt
"o-flickiga". Tja, inte Patricia. Hon skämdes mest för oss andra.
Shit vad vi garvade.. Sedan började vi mucka gräl med varandra
och försökte så gott vi kunde att fejka ett töntigt slagsmål.
Patricia fotade. Det var galet kul!







Vi gick av vid T-Centralen för att byta tåg. Plötsligt sa Patricia:
"Hörni, kolla den där killens byxor..".
Vi vände oss om och..
"Waaaah! Det är ju dom från Myrorna!!".
Vi var helt enkelt tvungna att gå fram till dom. Givetvis var det
dom vi hade fått syn på tidigare. Jag frågade om de var med i en
klubb för coola kläder. Som svar fick vi ett nej, men att de var
med i en klubb för fula kläder. De brukade leta fram det
gräsligaste för att sedan gå ut på stan med dom. Vi stod och
pratade med dom en liten stund men sedan kom deras tåg
och därefter vårat. Men vi fick deras "visitkort" och ska kontakta
dom så alla kan dra ut någon gång i hemska kläder.
Vi var på topphumör! Åkte till Universitetet och började lunka
mot Allhuset. Påvägen såg vi en och annan globalare. Hej hej.
Vi hade problem med att hitta ingången. Vi gick nästan runt
hela huset men det var fel så vi vände för att gå tillbaka. Då
upptäckte vi att vi hade 20 personer efter oss som inte heller
förstod vart man skulle. De verkade lite besvikna när de såg
att vi signalerade om att vi hade kommit fel. Det var askul.
Ännu flera globalare, hej hej!

Vi hittade ingången och entrade huset. Inget inträde samt
gratis garderob, riktigt bra! Sedan gick vi in och köpte varsin öl
som tyvärr inte visade samma klass som kvällen i övrigt.
Den smakade skit. Men vad bör man egentligen förvänta sig
av 25-kronorsöl? Tove diggade inte heller sin men vi var för
snåla för att slänga undan den så vi körde Jag-har-aldrig.
"Jag har aldrig bajsat"
"Jag har aldrig varit rädd för en mat-tant"
"Jag har aldrig tyckt att en globala gymnasiet-lärare har
varit konstig"
"Jag har aldrig lagt mat i en servett och stoppat ner i
fickan när jag inte har tyckt maten varit god".
Båda drack motvilligt på alla påståenden men sedan kom vi
överens om att överge ölen. Den skänktes bort till andra
globalare.




Vi dansade baotamycket och sedan köpte vi varsin drink.
45 spänn för en sådan är tydligen inte så farligt. När vi
stod vid baren så kom en tjej fram till mig.

Hon: Är inte den där killen som sitter på stolen där bakom
väldigt söt?
Jag: Ska jag vända mig om eller? Okej.. (sneglar bakåt)
Hon: Han tyckte att du hade en avslappnad stil.
Jag: (NU förstod jag att hon försökte få ihop mig med någon)
Eehh.. alltså..
Hon: Han är blyg. Kan inte du gå fram till honom?
Jag: Alltså, jag har pojkvän.
Hon: Okej.. men kan du inte bara pussa honom på kinden?
Jag: (besvärad!) Ehm.. nej. Men hälsa tack eller.. något..

Sedan sprang jag därifrån, in till dansgolvet och stannade
där. Efter ett tag, framåt 01:00 så knackade någon mig på
axeln. Det var min vän Wictor! Blev jätteglad för vi ses så
sällan. Han var där med några kompisar. De ville dock gå
för baren var stängd när de kom och tydligen skulle hela
stället strax stänga. Vi drog vidare! Som en gigantisk skol-
klass gick vi mot tunnelbanan och alla sa att vi skulle bege
oss mot Gamla Stan. Vad fanns där? Ingen visste, men det
var något ställe som tydligen var så jäkla bra! Träffade
Wictor och hans vänner på perrongen och satte oss med
dom. Trevligt trevligt! Kaos på tunnelbanan sedan då
Nicaraguagänget skrek bira bira bira blablabla. Störigt.
Blev inget Gamla Stan utan Fridhemsplan istället där vi
tog oss till Biljardpalatset. Gissa vem jag träffade där....
MAX! Fast en annan Max. En pojkvän från nian. Han var med
Simon, min föredetta klasskamrat. De kändes precis
likadana som de var back in Abrahamsbergsskolan.
Tjejerna ville ha dans så vi gick därifrån. Tänkte hoppa in,
om möjligt gratis, på La Isla. Men Patricia ledde oss åt fel
håll. Hon kom på det när vi hade gått över en bro så vi
sprang tillbaka (okej, typ) och när vi väl kom fram till La Isla
(som låg mitt emot Biljardpalatset) så fick vi inte komma in.
Han slutade släppa in folk vid 02:00 och den var ju 02:04.
Too bad. Det blev McDonald's istället. Sedan hem till
Lilla Essingen!


Kommentarer
Postat av: sarah

men åh vad fint! vill också!

2009-05-15 @ 10:59:32
URL: http://lostdetective.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0