Historien upprepas

Livet är fyllt av överraskningar!
Ibland händer det något roligt och bra men andra gånger det motsatta.
Som nu till exempel.

I lördags natt vaknade jag av smärtan jag kände i mitt ben.
Max vaknade av att jag grät i ren förtvivlan. Han trodde att jag hade
drömt någon mardröm och sedan när han förstod att jag hade ont
försökte han få mig att röra på benen så mycket som var möjligt.
Vi tänkte att jag hade kramp. Men det var på något sätt annorlunda.
Så morgonen därpå så ringde vi Vårdguiden och de ansåg att vi skulle
kolla upp det hela, med tanke på min blodproppshistoria.

Det blev en heldag på sjukhuset med ultraljudsundersökningar och
blodprover och så fick jag en remiss till koagulationsmottagningen
idag. Där, efter en snabb undersökning av mitt vänstra ben, så fick
jag reda på att jag förmodligen ska börja äta Waran igen, en
blodförtunnande medicin som jag tog i ett halvår när jag var tolv år.
Det är väldigt noga med doseringen så jag kommer behöva gå och
ta blodprov regelbundet för att mäta olika värden och så. Dessutom
ska jag ta fem sprutor i magen den här veckan, en tog jag idag.
Det här får mig inte alls på bra humör.

Men nu måste jag bege mig till dansen och dansa locking.
Ska berätta mer vid ett annat tillfälle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0