Skönt att vara hemma

Idag har jag städat hos tre tanter. Det har gått bra förutom att tant
nummer två har en mördardammsugare. Seriöst, jag tror den hatar
mig eller något för den ger mig massvis med stötar varje gång jag
är där. Det jobbiga är att man verkligen behöver den där hemma
då alla miljoner katthåren tycks ha limmats fast i golv och mattor.
Gummihandskar är inte ett fungerande skydd heller. Förbryllande.

Men annars gick det bra.

Förutom att jag känner mig så konstig idag. Ledsen och matt.
En del beror säkert på att det är mycket kallare nu. Jag är en sån
som påverkas mycket av vädret. Är himlen grå färgar den liksom
av sig på mig. Men idag var det soligt! Däremot blåste det apigt kallt.
Hursomhelst.. jag har varit allmänt låg och då sluter jag mig, drar
mig undan och försöker stänga andra ute. Det betyder inte
nödvändigtvis att jag egentligen vill det. Men helt ensam är jag ju
inte, har både katt och cola. !Y tengo hambre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0