Välkommen på mjukostbjudning!

Vilken underbar helg! Men nu minns jag knappt vad jag har gjort. Till att
börja med har jag varit ledig i T R E dagar, bara en sådan sak!
I fredags firade vi Patricia som fyllde 19 och vi hade grymt kul. Dagen
efter var jag mest trött och degade i soffan hos pappa nonstop. Min
kropp var rätt slut på grund av all dans misstänker jag, det förekom som
sagt ingen alkohol. Men men, lördagen tillbringades alltså hos papsen
med Catharina, Maya och ja, -pappa. Vi såg Freaky Friday och åt
chips och drack cola. Efter det såg jag Mtv-galan som gick i repris.
Entertaining yes. Sen var det dags att sova och det gick inte bra.
Att somna-delen gick galant men jag befann mycket emellan dröm och
verklighet vilket var väldigt obehagligt. Lampan som jag glömt släcka
lyste upp i mina drömmar där äckliga män och badkar förekom och
själv hade jag inte en större chans att undkomma dom.

Ibland förstod jag att jag drömde och försökte ta mig ur det men det
var som att jag var för trött eller något så att jag halkade tillbaka
hela tiden. Lyckades vakna tillslut och rotade fram mp3:n ur väskan.
Tänkte att det skulle kännas tryggare att somna med musik i öronen.
Somnade dock innan jag ens hann trycka på on-knappen och denna
gång slapp jag de där hemskheterna. Vaknade morgonen efter, liggandes
med hörlurarna under mig och själva apparaten hade jag visst aldrig
hittat för den låg kvar i väskan.

Den var en fin dag! Solen lyste, det kändes som vår ungefär. Catharina,
Maya, pappa och jag gick till Mosebacke där farmor, farfar, Nico, små-
tjejerna och Charlotta var plus någon av deras kompisar som jag inte
minns namnet på. Ajuste, Hjalmar och hans havande flickvän Karin
sällskapade också. Vi åt brunch medan ett jazzband spelade live. Mys.
Efter att ha suttit där i några timmar kom Carolin (Charlottas syster
vars man begravningen hölls för i fredags) och hennes äldsta dotter
Johanna+vän.

Vi kom därifrån vid 16tiden och gick hem. På vägen mötte vi upp Max
som följde med. Väl hemma såg Maxiwan och jag Be Kind Rewind,
en film med Jack Black. Hyfsad. Precis när vi skulle börja bege oss
hem till herr M så ringde Amelie. Jag svarade och det fröken hade
på hjärtat var om jag möjligtvis ville komma med på middag ute. En viss
thailändare var nämligen på Sverigebesök! Olle, en stark personlighet
vi delar rätt många minnen med från 2006. Så Max åkte hem och jag
kunde verkligen inte tacka nej. Olle skulle dessutom bjuda oss alla,
- Amelie, Ingvor, Daniel och mig. Småpengar för honom som nyss
köpt en Lamborgini för sex miljoner svenska kronor. Nödvändigt as hell.
Det var en riktigt trevlig dag och kväll. Maten var suuuuper och
diskussionerna väldigt intressanta. Sov sedan hos Max. Tyvärr sov
jag apdåligt till idag.

Det gick iallafall bra på jobbet och danslektionen var hur rolig som helst.
Vi kör mycket locking just nu och det börjar kännas lite som min grej.
Är inte direkt någon stjärna men jag börjar finna mitt område inom
dansen och jag gillar det.

Imorgon ska jag löneförhandla! Och för övrigt drömde chefen om att
hon var och åt mjukost hemma hos mig och Max. Haha, hon är så söt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0