Live and let die

Hallå.

Jag vill verkligen påpeka att människan på väldigt många olika sätt
överskrider gränsen när det kommer till vad som är rätt och fel.
Det jag försöker säga är att människan ibland är riktigt dum i
vad som nu finns att tänka med. Om det finns något att tänka med.
Tänker på en artikel jag läste i Metro, tror det var igår. Den handlade
om att experter från England anser att man ska låta jättepandorna
dö ut. De gör ju ingenting. De sitter bara och ser söta ut. Tycker man.

Det är intressant hur vi människor har fått för oss att det är upp till
oss när det gäller vilka som duger och inte.

Vad är det som är så märkvärdigt med just oss? Varför får vi styra
och ställa precis som vi vill? Det har naturligtvis att göra med att vi
kan använda våra hjärnor på ett helt annat plan än någon annan
levande varelse. Men det ger inte oss rätten att skövla bort all skog
och därmed minska ytan att leva på. Hur många olika arter som helst
får ta smällen för vårat agerande. Med tanke på att människan inte
bara går på instinkter och så vidare så tycker jag att det är sjukt hur
dum människan egentligen är. Att radera skogarna från jordens yta
är faktiskt inte så smart. Vi vet alla varför.
Inte nog med att tusentals olika ekosystem rubbas och försvinner,
vart ska vi få vårat syre ifrån hade vi tänkt? Det räcker inte att gå
till närmaste affär som säljer krukväxter.

Varför jag babblar på om skogar har att göra med att det är där
jättepandorna håller till. Jag blir så upprörd, låt de stackars djuren
och skogarna vara! Och haven också för den delen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0