Sorg och glädje

Imorgon blir en ganska speciell dag. Kommer garanterat både gråta
och skratta. Kommer sörja att ett liv har förlorats och senare fira att
en annan blivit ett år äldre.

Klockan 15 imorgon ska jag på begravning för andra gången. Första
gången gällde det min brors klasskompis. Nu är det en släkting..
Min farbrors frus systers man. Två familjer bort om man säger så.
Känner inte den familjen så väl men jag har träffat dom några gånger.
Underbara människor. Beklagligt nog är det så att mannen och pappan
Anders har gått bort efter en lång tids sjukdom. Känner inte till några
detaljer men jag anser inte heller att det riktigt behövs.. Det förändrar
ingenting. Jag har tänkt på dom till och från under flera månader och
det har inte varit lätt att sätta sig in i deras situation. Det har rent ut
sagt varit omöjligt. Jag kan inte föreställa mig hur det skulle vara att
förlora min pappa. Bara tanken gör ont.

Imorgon är vi väldigt många som ska dit till kyrkan. Jag tror att jag ska
skriva ett litet brev eller kort som jag ska ge till Johanna eller Matilda
(Anders två döttrar som är i min och brors åldrar).

Senare på kvällen gäller det att helt ställa om sig. Min fina vän Patricia blir
19 och det är klart det måste firas! Alla är rätt panka så ut vet jag inte
om vi ska men tårta blir det iallafall.




Åh. Jobbigt att tänka på begravningen. Måste blanda lite O'boy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0