Electro dreams

I onsdags var det Max och min sexmånadersdag. Vi jobbade båda två,
men när vi väl sågs på kontoret igen så delade vi på någon slags
jordgubbspanacotta-grej. Den var sööööt. Köpte den när jag hade varit
hos min favorittant. Vi var grymt hungriga men istället för att åka hem
så tog Max mig till Indian Garden, en av de bästa restaurangerna jag
har varit på (har varit där m å n g a gånger). Max råkade dock beställa
in en rätt som inte riktigt föll honom i smaken.

Max: "Vad är det för krydda?"
Jag: "Smakar det disktrasa?"
Max: "JA!"
Jag: "Koriander"

Har en favoriträtt på denna favoritrestaurang och den heter Garlic
Chicken Tikka Masala. God godare godast!
Vi rullade därifrån och svängde förbi pappa, Catharina och Maya.
Trevligt trevligt! Där delade vi allihopa på två bakelser till som jag
hade köpt tillsammans med panacottan. Smarr. Papsen bjöd på
rosévin, dagen till ära men ja.. jag avstod. Inget fan. Sen hade vi
tänkt att åka hem men då ringde Max storebror Mille och frågade om
vi ville med till Pleasant där nåra av hans bekanta skulle spela lite
musik. Vi hakade på. Det stället måste jag tillbaka till, det var väldigt
fint inrett. Vi kunde inte sluta titta oss omkring. Mille bjöd oss på lite
jamaicansk öl och så satt vi där i några timmar, mysigt!
Vi hade säkerligen stannat längre om det inte vore för att Max skulle
börja 7:45 morgonen därpå. Jag hade sovmorgon, började 11!
På vägen hem spelade vi YATZY. Vi är inne i en sådan period.

Det var en bra dag och kväll!
Även jobbmässigt, för jag har den gulligaste tanten!

Kommentarer
Postat av: Louie

:D Sött! Miss you!

2009-09-06 @ 15:36:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0