Igår och idag eller idag och igår

Natten till idag var drömmen inte alls lika rolig som den jag berättade
om sist. I denna var det en störd person som kastade glas på mig
och några till. Fick glasbitar i både öron och ögon. Ringde polisen
som inte var så pigg på att hjälpa till. Drömde dessutom om äckliga
spindlar som Max aldrig tog bort. FYFAN. Undrar vad som väntar inatt...

Har varit sjukt trött hela dagen. Vaknade åtta, snoozade i en kvart
och drog sedan på mig kläderna för att därefter åka till tandläkaren.
Precis som alltid så känns det som att jag träffar henne för första
gången då jag aldrig kommer ihåg namn eller utseende. Men nu vet
jag att hon heter Anna. Trevlig tandläkare! Jag skojade lite om att
jag skulle börja boka tid oftare då den nya tandläkarstolen var så
skön. Aptrist skämt men sådana går hem på såna där ställen.
Vet inte riktigt varför men så är det. Tempurstolar rockar fett.
Inga hål thank you very much! Har inte haft hål sedan någon gång
innan 2001 vilket jag är lite stolt över. Har tydligen någon guld-gen
till skillnad från mina ärade familjemedlemmar.

Igår då? Vart tog jag Max? JO, till galapremiären på Sergel!
Vi såg Flickan som lekte med elden som har Sverigepremiär nu på
fredag. Den var bra! Innan filmen började gick vi på röda mattan
och sedan inne på Sergel fick vi dricka(läsk) och något att äta.
Skulle kunna bre på och snacka om alla lyxsnittar som serverades
men det är väl inte riktigt min grej.. Nej, det som fanns uppdukat
var polarbrödsklämmor. Tjusigt värre va? Haha, det var flipp.
Sedan höll Michael Nyqvist m.fl. tal och jag försökte ta en bild med
Max mobilkamera. Det gick väl sådär... men en bild fick jag där
Michaels huvud kom med. Inte för att man ser det ens om man
zoomar in allt vad man kan, men både Max och jag VET minsann att
det är käre herr Nyqvist. Sådetså. Förresten kan jag inte förstå hur
folk inte kan förstå att den mannen är långa vägar snyggare än den
där (o)charmige Persbrandt. Men å andra sidan kan väl folk inte
förstå hur jag inte kan förstå. Trasselmeningar!
I salongerna hittade var och en av oss en Män som hatar kvinnor-DVD,
boken Rymmaren av Thomas Bodström samt en prasselpåse popcorn
på våra biostolar. Det var roligt! Men det var nog inte så fullt
genomtänkt med de där ljudlig påsarna.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0