Dans dans dans!!!

Jag är på bra humör!

Snubblade in på Danskompagniet vid Fridhemsplan idag efter
jobbet då jag behövde låna toaletten. Vilken tur! För nu så vet
jag lite mer om det stället och jag förstår inte varför jag inte
kollat upp det tidigare.

Det jag funderar över är att köpa ett terminskort. Det kostar
5700 kronor. Javisst är det dyrt, men man kan dela upp det
så att man betalar vid två tillfällen. Med det personliga kortet
så bokar jag in tre klasser jag tror jag kommer träna mest på,
till exempel locking, popping och funk. Kortet gäller sedan på
"obegränsat antal klasser under hela terminen". Hur bra är
inte det? Det handlar om en grym insats för kropp och hälsa
plus att jag kanske blir riktigt bra på att dansa tillslut!

Innan jag beslutar mig för något så ska jag gå tillbaka till
Danskompagniet och höra lite med dom, ställa lite frågor och
så. Ska också kolla upp hur det ligger till med danscenter och
balettakademien. PEPPAD!

Är väldigt inspirerad av Bounce. När jag har sett dom så har
jag verkligen känt att jag också vill kunna så mycket som dom.
Drömmen vore ju att ingå i någon liknande grupp som
kämpar och sliter och skapar tillsammans. Intresset för dans
har funnits inom mig under en väldigt lång tid. När jag var 15
och var tillsammans med Jens så var vi och hans familj och
tittade på någon streetdance-show på Orionteatern. Det var
den som fick mig att tända till och söka in till Kulturskolan.
Efter ett år kom jag in och än går jag kvar. I gruppen som jag
finns med i så har vi testat jazz, modernt, street och locking.
Det sistnämnda har varit det absolut roligaste.
I tvåan på gymnasiet så gick jag även på afro street ragga
dancehall på Urkraft vid Rådmansgatan. Det var sjukt bra för
min själ. Behövde verkligen det där och jag skulle nog
gått kvar längre om det inte vore för att det var så dyrt.
Men nu jobbar jag och det betyder att cash-flowet är ett faktum.
Haha, eller inte.. men jag tjänar trots allt egna pengar som
jag kan göra vad jag vill med. Dans tror jag är något utav
de bättre sakerna att lägga ner pengar på för min del.

När jag väl börjar träna och klarar av armhävningar och sånt
så tror jag att jag inte kommer vara lika trött hela tiden som
jag är nu. Visst kommer jag få träningsvärk och allt sådant
men på även massvis med energi (bra energi som man inte får
genom att dricka litervis med typ cola). Tar jag bara tag i detta
så ska jag börja äta tusen gånger bättre. Bye bye lilla menyn!!
Sova bättre lär jag göra också.

Blir helt lyrisk av att tänka på det här!




Kommentarer
Postat av: Louie

JAg blir fet peppad av det här inlägget! GO FOR IT!

2010-04-27 @ 20:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0