Nära slutet

Om jag var trött på jobbet förut, vad är jag då nu?

Jag vill v e r k l i g e n inte gå till jobbet. Men jag måste såklart
vilket är superirriterande. De två kommande lönerna kommer
vara två riktigt löjliga i och med mina tre veckor semester, även
fast det inte är tre veckor i rad. Att många av mina kunder
också har tagit semester gör det inte så mycket bättre. Visst
har jag gått från ett lugnt till ett ännu lugnare schema vilket
har varit skönt, men det ger mig förstås mindre att göra
och därav färre slantar på kontot!

Jag vet att jag borde jobba mer men jag saknar helt och hållet
den där glöden, den där energin. Även fast jag har ett mål,
att åka till andra sidan jorden, så känner jag mig inte motiverad.
Störigt.


(målad av min farbror Renato Olivares)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0