Vinterlandet Sverige

Läste igenom rubrikerna på aftonbladet.se och jag är så trött på
att gång på gång läsa om hur kallt det kommer bli här.
HALLÅ, SVERIGE ÄR ETT VINTERLAND!!!!!!
Vad är det som är så svårt att haja? Please tell me.
Imorse sa de i högtalarna att tågen på gröna linjen är försenade
på grund av pågående väderlek. När jag stod där och väntade så
var det några flingor som stillsamt föll ner mot marken. SL förstår
inte heller att det blir kallare under vintermånaderna.

Men men, man kan ju vara med om värre saker än att ett tåg
rullar in lite senare intill perrongen. Vissa kommer inte iväg
utomlands pga inställda flyg och så. Kan förstå att det känns jobbigt
när man har kämpat och sparat (inte för jag tror alla kämpar så
hårt men ändå) och planerat och tagit ledigt från jobbet.
Å andra sidan så är det verkligen ett lyxproblem. Egentligen.
Eller hur? Jag menar, när människor faller ihop av utmattning
under den dagliga promenaden för att hämta den livsviktiga
vätskan , -vatten(som vi för övrigt slösar med hej vilt här borta),
så kanske man inte borde bli alltför upprörd när ens flyg blir uppskjutet
några dagar.

Jag vet jag vet, man kan inte alltid jämföra problem och problem
men när man börjar tänka på det lite mer så är det ju rätt sjukt.

Kanske inte har lyckats pussla ihop orden enligt de grammatiska
reglerna i denna text men hey, kolla klockan! Jag måste sova!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0