Melodifestivalen Göteborg

Folk är dumma när de faller för grupptrycket och istället går ut och dansar när
det enda de egentligen vill är att mysa i soffan framför melodifestivalen!

Ojojoj här inleds det med en väldigt oavancerad dans men låt gå. Måns kör
på en ut-och-in-vänd-pingvin-outfit och Christine är lika söt som vanligt.

Måste kolla upp den japanska Super Fizz-reklamen också. Är det på riktigt
eller bara en halvkul utfyllnad? Om den är äkta så är det hur roligt som helst!

Melodi nr 1
Artist:
Alcazar
Låt: Headline

Som vanligt en upptempolåt men tacka för det, skulle inte vara samma sak
annars. Det kör verkligen på samma grej, en liten koreografi där alla tre är
riktigt synkade, små färgglada utstyrslar och liknande uppbyggnad av sång
som alla tidigare år.

Betyg: 3


Haha, Sex and The City-parodin var lyckad!

Melodi nr 2
Artist: Johannes Bah Kunkhe
Låt: Tonight

Om ljuset alltid kommer uppifrån som det gör nu när han står där så skulle
han se bra ut hela tiden. Nu när ljuset kommer rakt på ser han plötsligt
jättetråkig ut. Och sången vet jag inte om jag är helt nöjd med. Låten skulle
kunna ha varit riktigt bra. Tänk om Rufus Wainwright hade ställt upp med
den eller något. Men nu vet jag inte riktigt. Det känns som att han bara
nästan gör det bra.

Betyg: 2


Melodi nr 3
Artist:
Elin Lanto
Låt: Doctor Doctor

Har aldrig fått något grepp om den här tjejen. Vem är hon?
Jag vet att det bara har gått killar till finalen men det betyder inte att vi
ska skicka Elin dit. Varför? Jo kanske för att låten är dålig. Kanske för att
kläderna är fula och det känns inte som att något hänger ihop.
Plus för schlagerfläkten men det var liksom inte något mer än det som
gav mig något.

Betyg:
1


Melodi nr 4
Artist:
Erik Linder
Låt: Hur kan jag tro på kärlek?

Det här var faktiskt lite gulligt! Och tänk att det är Ted Gärdestads bror som
skrivit låten, det hör man. Tror inte att låten skulle gå hem utomlands men
här hemma gör den det. Söt kille som matchar ögon och skjorta. Fint
sjunger han också! Och det känns som att han är hur snäll som helst.

Betyg:
3


Melodi nr 5
Artist:
Getty Domein
Låt: Jeba

Det här drog igång mig! Stilig man med en skön låt. Förstår mig däremot
inte riktigt på koreografin. What's up with the ledstänger och knytnävsdans?
Det undrar ialla fall mamma. Men låten är svängig! Han är karismatisk och
det strålar om honom! Vilket bra framträdande!

Betyg:
4


Melodi nr 6
Artist:
Timoteij
Låt: Kom

Här har vi ett gäng riktigt glada tjejer! Lite power men det känns ändå rätt..
mesigt. Och det är ju.. mindre kul. Vet inte vad jag ska säga. Nej tack!

Betyg: 2



Melodi nr 7
Artist:
Darin
Låt: You're out of my life

Ååååhnej, inte en sån här låt! Minus för valet av kläder. Inget plagg passar
ihop eller honom, vad tänkte stylisterna med egentligen? Det är melodifestivalen
HALLÅÅÅ? Men sjunga kan han ialla fall. Fast inte på ett sätt som jag
tycker om då han i varje mening låter sin röst bryta sådär läskigt obehagligt.

Betyg:
2


Melodi nr 8

Artist: Crucified Barbara
Låt: Heaven of hell

HEJA HEJA HEJA!
Gud vad bra hon sjunger!! De ser riktigt coola ut och låten är faktiskt ganska
bra. Oj, elden skymmer ju allting! Måste säga det, de utklassar den tidigare
tjejgruppen. Lääättt!!
Stolta är vi här då Nicky Wicked, trummisen, är dotter till mammas kompis och
även kollega till både mor och mig. Så man kanske är lite partisk.
HEJA HEJA HEJA!

Betyg:
3,5

Christine är riktigt bra som Salander i mellanakten. Haha, det är riktigt roligt!!
Och Dolph, sikken stjärna!! Och ett litet inslag med Luuk, myspyskillen.

Tjejer får vi till Globen. Timoteij, söta-rara-vikanspelaallainstrument-kvartetten.
Grattis till dom men det betyder att Crucified Barbara förmodligen inte ens
kommer att gå vidare. Undrar lite över vad man såg hos dom, Timoteij alltså.

Grattis till Crucified Barbara som ändå gick vidare till andra chansen! Vad roligt!

Darin
blir den andre som går till finalen, grattis grattis!!

Det var ett bra melodifestivalavsnitt ikväll måste jag säga, jag är nöjd.
Men minus för alla klipp med artisterna när de pratar om sig själva. Alla framstod
som riktigt tråkiga människor. Men annars så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0