Kahlo

Damn, skrev ett inlägg som jag lyckades shabbla bort genom att
trycka på helt fel knapp. Det jag skulle säga var:

- Att igår kväll så lagade jag goood mat!

Recept:

3/4 kg squash
2 vitlöksklyftor
smör
2½ dl Kelda mellangrädde
½ dl färsk grovhackad timjan
1-2 dl färskriven parmesanost
salt och peppar

Skär squashen i skivor och sen i bitar. Skala och hacka vitlöken.
Fräs squash och vitlök i smör i en stekpanna. Häll på grädden och
lägg i timjan. Låt det koka ihop några minuter. Strö över osten och
smaksätt med salt och peppar. Servera till exempelvis pasta och bröd.



Kokade tagliatelle till det och så hade jag köpt en baguette. Catharina
ordnade avodadohalvor med skagenröra och så fanns det även en
ruccolasallad med körsbärstomater och mozarella. M-mm!
Det var verkligen lyckat!

Efter middagen poppade vi popcorn och drack fanta medan vi såg
filmen Frida som handlar om konstnärinnan Frida Kahlos liv.
BRA film.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0