En dröm om fina Birgit

Drömde om Birgit. Åkte förbi där hon bodde. Först så råkade jag
åka upp till våning sex men det var förstås helt fel så jag åkte
tillbaka till femman. Väl utanför hennes dörr så hörde jag hennes
röst. Försökte recorda den med hjälp av mobilen. Jag visste att
hon inte fanns där egentligen, så jag ville spara rösten och sättet
hon pratade på. Hon kommer från Sundsvall från början, så lite
dialekt har hon. I Stockholm har hon dock bott längst, hon kom
hit när hon var 19 och skulle fylla 20 år 1943.

Hursomhelst. Fick inte med rösten på ljudinspelningen så jag
plingade på. Hon fanns inte därinne. Men många släktingar och
så var där. Kommer inte ihåg så mycket mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0