Missar begravningen

Ringde Birgits brorsson A och frågade om begravningen. Han sa
att den kommer hållas nästa vecka på torsdag. Började nästan
gråta när han sa det för jag ville så gärna vara med. Tyvärr
kommer jag vara på Arvikafestivalen då. Kommer förhoppningsvis
ha grymt roligt där men jag ska sända många tankar till Birgit
och hennes familj. Frågade om vart graven kommer vara och hon
kommer få ligga bredvid hennes man som dog för flera år sedan.
Det var fint tycker jag, de kommer förmodligen dela sten och så
också. Han visste inte hur han skulle beskriva var den låg så jag
frågade om jag fick gå med någon gång när han skulle dit för att
lämna en blomma eller så. "Får jag fråga varför?" frågade han
och jag fick inte fram ett ord. Gråten satt i halsen och jag visste
att jag inte skulle kunna säga något om jag försökte. Så det tog
en stund. Sedan liksom viskade jag fram att hon betydde otroligt
mycket för mig. Hon var inte bara en kund, hon var min vän.
Då sa han att han nästan höll på att börja gråta själv för att han
blev så rörd. I slutet av juli kanske vi möts och går dit där Birgit
då kommer vila.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0