Den 3% invalida Paulans fina dag

I tisdags hade jag den bästa namnsdagen i världshistorien. Och jag
tycker ändå inte att namnsdagar är några direkt speciella dagar.

Det började med att solen lyste och det var varmt och skönt ute.
Som jag och alla andra har väntat på det! Det blir automatiskt
en bra start på dagen när man genom persiennerna märker av
vad det är för ljus. Är det "bra" ljus så är det blått och soligt.
Det blir lättare att kliva ur sängen då.

Hade en ganska lätt dag på jobbet. Fick av en söt tant plus anhörig
en fin chokladask från Victorias och Daniels bröllopsserie.
Inte för att jag gillar choklad med blåbär och lingon men själva
gesten var så fin och det uppskattade jag verkligen!

Tidigare på dagen när jag skulle handla till en annan dam så ringde
mamma och sa något i stil med "Ta ledigt i slutet av augusti".
"Jaha, varför då?", "Vi ska till Kanada", "Whaaat?".
Haha, det var verkligen kul att höra. Men jag förstod nog inte
riktigt innebörden av det. Vadå Kanada? Landet? Huh?
Mormor bjuder mamma, brorsan och mig och själv så stannar
hon hemma. Det är synd men jag är samtidigt så glad och
tacksam över att själv få åka. Vi kommer endast vara där i
några få dagar men huvudsyftet med resan är ett bröllop som
vi är inbjudna till. Det är mammas kusin Pelle som ska gifta sig
med fina Jackie.

Rätt soft namnsdag. Den kommer jag inte glömma.




Som om det tog slut där!





Telefonen ringde igen och än en gång var det mamma som hade
något att säga. Ett brev från Folksam hade kommit. Där stod det
att jag ska få 34000 kronor. Anledningen är att jag är 3% invalid.
Hahaha, hur bra som helst. Försäkringsärendet handlade om min
tid på sjukhuset vid 12 års ålder samt följderna av det.

Efter jobbet så träffade jag min nya vän Johannes! Han bjöd mig
på fika i soliga Kungsträdgården i och med min namnsdag. Vi drack
7up och åt varsin otroligt god(supermegahypergod) bit morotskaka.

Efter ett tag skildes vi åt då jag hade en tid att passa. Så vid 20tiden
klev jag in på Café 60 och fick träffa mina fina vänner; Anna, Tanja,
Amelie, Hanni, Hannah och... PATRICIA! Den sistnämnde bruden
har hållt till i Australien sen januari någon gång men nu är hon här i
några veckor och det är ju hur bra som helst! Synd bara att Louie
inte var med vid fikan.

Runt 22-tiden åkte jag hem och somnade.
Men först kollade jag mailen och upptäckte att jag fått gratis biljett
och presspass till Arvikafestivalen! NICE!

Kommentarer
Postat av: Louie

Herre min skapare vilken bra dag!!!! Den dagen förtjänade du och allt bra som den förde med sig. Arvika festivalen, kanada, morotskaka, 34 lax och bevis på att du är speciell. Nu kanske du får parkera på handikapp plats. Soft!

2010-06-28 @ 19:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0