Biglet

Du har inte bara varit en kund. Du har varit min vän, en god en.
Har alltid tyckt om att plinga på din dörr och vänta på att du
ska öppna och släppa in mig.

Vill inte att du ska försvinna, det gör så ont att tänka på att det
är det som väntar. Men jag respekterar ditt val min vän, det gör
jag verkligen. Du har fått gå igenom så mycket. Gud vad du har
varit stark, det är du fortfarande.

Minns när du kom på min dansuppvisning i december. Först hade
jag inte sett att du var där men så plötsligt fick jag syn på dig i
finhatten och den rosa halsduken. Jag blev så glad ska du veta.
Och du var så fin.

Minns när mamma och jag kom förbi dig på julafton, det var du
inte beredd på men du blev glad. Vi hade gjort brända mandlar
till dig och lagt i en fin plåtburk med någon ängel på. Du gav
tillbaka mandlarna för de kunde du inte äta, men burken ville
du spara för den tyckte du var så fin.

Jag kommer sakna dig mer än vad jag trodde jag skulle kunna
sakna någon när jag började det här jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0