Hej det är jag som är mamma till Vi Fem

Satt på Peacehomeplanes* tunnelbanestation och väntade på att
tåget skulle hämta upp mig. Kom då att tänka på vad man skulle
döpa ungarna till, om man någon gång i livet skulle skaffa sig
några(haha, säger ni som läser detta om 20 år om du/ni finns
och om bloggen fortfarande existerar då).

Ett tåg rullade förbi och en vagn var "döpt" till Julian. Det var det
som satte igång tankarna kring just det här för jag tänkte att det
skulle vara riktigt lame om man hade fyra barn som hette Julian,
Dick, Anne och George(Georgina). Eller varför inte fem så
får den sista heta Tim också. Då skulle man helt plötsligt vara
mamma till Vi Fem. Coolt? Nej men det finns ju massa andra namn.
Om man får minst två barn så kan man ju komma på riktigt roliga
namnkombinationer. Tänk om man hade två kompisar som hette
Thelma och Louise till exempel.
"Jag kommer till middagen, ska ut och träffa Thelma och Louise
först!"

Fast det blir ju förstås inte samma grej utan "and" istället för och.
Men som sagt, det finns hur mycket som helst att välja emellan.
Piff och Puff? Haha, stackars barn.

* Fridhemsplans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0