Den perfekta gallergrinden. Och lite annat.

Hade en grymt bra dag idag. Första dagen som jag jobbade på
Kungsholmen istället för Östermalm och det gick väldigt bra.
Gick hem hos tanterna och jag uppskattade verkligen det. En sa
att hon hoppades att vi skulle ses igen till och med. Sådant är
alltid roligt att få höra! I hennes hus fanns två hissar som båda
hade varsin gallergrind. Ibland kan sådana där vara så tröga och
jobbiga men de här var alldeles perfekta! Smsade med min vän
Johan förut och jag talade om det för honom, att jag var glad
över gallergrindarna "med det perfekta swinget". Det var sådana
där småsaker som gjorde min dag typ. De städade trappuppgången
i perfekta-gallergrind-huset och jag var på så gott humör så
jag talade förstås om för städarna att det luktade så gott!
Och därute var det skönt även fast det var lite väl blåsigt ibland.

Det gick alltså väldigt bra på jobbet idag. Även om sista tanten
glömde bort att jag var i hennes tvättstuga och åkte iväg till
frissan. Det löste sig ju ändå!

Efter jobbet tog jag med mig mamma och vi åkte hem till Max.
Han var inte där när vi kom men det var Göran och Frasse!
Och alla fiskar.
Det var underbart att få se älsklingsparveln igen. Såklart!
Nu är det bara brorsan som inte hälsat på. Max kom också efter
en stund och det var fint att få se honom igen också. Fin familj
det där! Som jag tidigare nämnt så har Frasse det väldigt bra.
Han skulle inte kunnat hamna på något bättre ställe.

Nu ska jag sova.
Imorgon ska jag få jobba 12-16 hos en dam. Det ska bli spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0