Vinden vänder

.. och det har jag själv sett till att den ska göra!
Okej, mamma har en del att göra med det också.
Har varit missnöjd med att jag aldrig kan ta mig i kragen och
komma igång med något. Jag menar, vad fan är mitt problem?
Vad är det som är så sjukt jävla svårt?
Tydligen så behöver jag att något litet ska hända men som jag
överreagerar på och därefter får den efterfrågade energin ifrån.
Som på förra kontoret, på Östermalm. Trivdes inte så bra men
stannade kvar för mina kunders skull. Sedan hände något som
jag nog inte kan skriva om här och plötsligt så fick jag en ny bas.
Kontoret på Kungsholmen! Trivs bättre där helt klart. Men ganska
snabbt kom jag ju förstås på att jag är trött på själva jobbet.
Men inte gjorde jag någonting åt det.
Men. När mamma ringde och väckte mig för att fråga om jag kunde
komma in tidigare till kontoret så blev jag så himla sur (jag sov)
att jag satte mig ner och skrev ett CV plus att jag skickade det
hit och dit. Nu har jag fått samtal från en sida där jag laddade
upp mitt cv och de samarbetar med Arbetsförmedlingen. Så nu
ska jag gå dit och prata lite med dom. Det betyder inte att jag har
fått jobb men jag känner att det börjar gå mot rätt håll. Det
börjar liksom hända någonting. För att det ska göra det så krävs
det av mig att jag ser till att det gör det och jag tror denna gång
att det kommer vara något jag kommer klara av.
Inte nog med det. Jag ska börja träna nästa vecka antagligen, på
Friskis och Svettis! Detta är tack vare mamma, helt och hållet.
Jag är superglad gör det, träning är ett viktigt hjälpmedel för att
kunna må bra. Nu ska jag bli nöjd med mig själv, I tell you that!
Godmorgon förresten.

Kommentarer
Postat av: mam

Jag förstår fortfarande inte min del i det hela...

2010-10-21 @ 17:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0