Kalle

En tår rann ner längs kinden när jag satt på tunnelbanan.

Var inne i boken när en svartklädd kille satte sig på sätet
mittemot mig. Han tog upp sin telefon och ringde.
Trevligt tänkte jag för jag gillar att höra vad folk har för
röster. Vet ej varför. Han sa "Hej farmor". Sen berättade han
för henne att en av hans vänner precis hade dött, dagen
innan. Han hade fått en hjärtinfarkt på jobbet och fallit
ihop. 27 år gammal, bodde i Bredäng. Ingen var beredd på
det, hans flickvän är nu helt förstörd.

Kunde inte hjälpa det men att höra på när han pratade fick
texten i boken att bli alldeles suddig.

Tänkte på Kalle. Min vän Toves storebror. Han dog för några
dagar sedan. Han hann inte ens fylla 23 år senare i november.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0